Rups buntsma Geplaatst op 05-07-2021 om 16:24 Deel op Facebook Deel op Twitter In de tuin vond ik de rups op de foto. Wie weet wat voor rups dit is?
jeanette Geplaatst op 07-07-2021 om 09:39 Dan klopt mijn veronderstelling wel; het zijn de larfjes van de Salomonszegelbladwesp - Phymatocera aterrima die juist op Salomonszegel voorkomen.Onder de rode link is er meer over te lezen.
buntsma Geplaatst op 07-07-2021 om 09:01 deze larven en rupsen zaten denk ik op de Salamons zegel.Er staan alleen lelietjes van dalen naast.
jeanette Geplaatst op 05-07-2021 om 16:39 Heel belangrijk: op welke plant heb je deze larfjes( géén rupsen) gevonden?Salomonszegel??Laat maar even weten. Graag altijd zoveel mogelijk informatie bij de vraag, dan kunnen we vee;l beter tot een goed antwoord komen.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Dan klopt mijn veronderstelling wel; het zijn de larfjes van de Salomonszegelbladwesp - Phymatocera aterrima die juist op Salomonszegel voorkomen.
Onder de rode link is er meer over te lezen.
deze larven en rupsen zaten denk ik op de Salamons zegel.
Er staan alleen lelietjes van dalen naast.
Heel belangrijk: op welke plant heb je deze larfjes( géén rupsen) gevonden?
Salomonszegel??Laat maar even weten.
Graag altijd zoveel mogelijk informatie bij de vraag, dan kunnen we vee;l beter tot een goed antwoord komen.