site: (een paar tips gebruikers-)
★Als je de foto uitvergroot en je doet dit;
-Je zet je muis op de foto,
-Je doet een rechter-muis-klik,
-Je kiest -Afbeelding openen in nieuw tabblad- (dat werkt o.a. in CHROME, de gratis browser van Google),
-In je nieuwe tabblad kun je de gewenste foto bekijken op de afmetingen zoals de website 'm in voorraad heeft. (veelal scherp en/of veel groter)
de volgende tip is nog veel handiger
★Om scrollen te voorkomen kun je dit doen;
-Je zet je muis op een foto die je wilt bekijken,
-Je doet een rechter-muis-klik
-Je kiest -Link openen in nieuw tabblad- (dat werkt o.a. in CHROME, de gratis browser van Google)
-In je nieuwe tabblad kun je de gewenste foto bekijken
-In je oude tabblad kun je verder gaan, waar je gebleven was.
Veel handiger dan scrollen, ook al is het nog steeds primitief vergeleken bij de vorige VV-site.
groetje
-Je zet je muis op de foto,
-Je doet een rechter-muis-klik,
-Je kiest -Afbeelding openen in nieuw tabblad- (dat werkt o.a. in CHROME, de gratis browser van Google),
-In je nieuwe tabblad kun je de gewenste foto bekijken op de afmetingen zoals de website 'm in voorraad heeft. (veelal scherp en/of veel groter)
de volgende tip is nog veel handiger
★Om scrollen te voorkomen kun je dit doen;
-Je zet je muis op een foto die je wilt bekijken,
-Je doet een rechter-muis-klik
-Je kiest -Link openen in nieuw tabblad- (dat werkt o.a. in CHROME, de gratis browser van Google)
-In je nieuwe tabblad kun je de gewenste foto bekijken
-In je oude tabblad kun je verder gaan, waar je gebleven was.
Veel handiger dan scrollen, ook al is het nog steeds primitief vergeleken bij de vorige VV-site.
groetje
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (11)
Dat was in het begin v.d. nieuwe V.V.-site nog anders. Ik wist niet dat de site-bouwers dat al aangepast hadden.
Dus Tip 1 hierboven is wat downloaden van de foto betreft overbodig. Voor het bekijken nog wel handig omdat de foto dan in originele afmetingen verschijnt , ongeacht de grootte van je scherm(pje).
Zoals je nogmaals uitlegt is dit idd een optie om bij je favoriete fotografen terecht te komen Zo doe ik dit dus al vanaf dag 1.Maar dit onderwerp is door velen al als knelpunt en kritiek op het functioneren v.d vernieuwde site aangegeven op Forum. Tot nu toe is er wel iets aan de zoekfunctie verbeterd want die werkte eerst helemaal niet maar het blijft omslachtig.
Ik hoop echt op een betere oplossing want ben al dat geklik na weken behelpen wel zat, zo ook veel andere fotografen ;(
Het rechtstreeks uiten van de problemen die we ondervinden aan de V.V. webredactie heeft m.i. tot nu toe weinig tot niets opgelost en m.b.t de communicatie kunnen we alleen maar hopen dat die ook zal verbeteren, zowel op Forum als de Fotosite.
Iedereen begrijpt inmiddels wel dat er geen ijzer met handen gebroken kan worden maar het alleen maar bij vage toezeggingen laten is ook geen oplossing.
Wat is het toch jammer dat de site zo slecht functioneert en om zeep is geholpen !.
En dan te weten wat dat allemaal heeft gekost.
Ik bewonder je uithoudingsvermogen en hoop dat alle moeite die je hebt gedaan ( en nog doet) de vruchten gaat afwerpen waar wij allemaal zo naar verlangen.
Want alles gaat wel in een slakkengangetje en ons geduld wordt danig op de proef gesteld.
Met hgr. van Helga
Vul op de puntjes de naam in van de fotograaf,
plak die zin (url.) in de adresbalk van de browser,
en je komt op diens verzamelde -foto- -pagina ('s)
Dat zou wekelijks moeten gebeuren! is er niets nieuws te melden, dan maar een oppeppend berichtje om de sfeer goed te houden.
Wat ik ook erg vind is dat er vanuit de red. niets is/wordt gedaan voor de fotografen en anderen die er uit teleurstelling mee stoppen, alles schijnt bij de fotografen vandaan te moeten komen.
Inderdaad heel jammer dat we de persoonlijke favorieten niet meer op kunnen slaan, hopelijk komt de mogelijkheid om bij de foto's op de naam van een fotograaf te klikken wel weer terug.
Zo niet, dan is de interactie om zeep geholpen.
De foto's komen op de nieuwe site wel beter tot hun recht, maar zijn ook veel sneller in de grote voorraadpot verdwenen.
Voorheen kon je gemakkelijk terug naar/tot zelfs de eerst geplaatste foto's ooit, die weg is (ook) afgesloten voor ons.
Je gaat sowieso niet telkens via de zoekfunctie te werk, kost veel teveel tijd en is ook niet leuk.
Tien keer liever die oude, trage site...maar ja, gisteren is voorbij.
Die Favorieten -knop was echt heel belangrijk om oude foto's op te slaan als een soort album. Ook om contact te houden en reacties terug te vinden.
- Wat mij betreft HET community-tooltje en eigenlijk onmisbaar !
de Webredactie Vroege Vogels geeft weer heeeel primitieve oplossingen voor gebreken aan de nieuwe site waarvoor Zij de Verantwoording zouden moeten nemen....
met alle respect !
Dank.
Maar jij hebt je best gedaan.....
Als je onderaan een pagina op contact klikt kom je bij het webformulier en daar vind je Veel Gestelde Vragen.
Daar las ik deze antwoorden van de redactie:
Problemen met de nieuwe website?
Ons advies is om te controleren of je de nieuwste versie van je webbrowser hebt en deze te updaten wanneer dat nodig is.
Kan mijn favoriete foto’s niet meer vinden?
Helaas, in de nieuwe site het is niet meer mogelijk om een lijstje aan te maken van favoriete foto’s.
Tip: Je kan nu ook elke vraag en foto aparte aanvinken via het schuifknop rechts onderaan. Mocht er worden gereageerd dan krijg je daar een mailtje over. Zo blijf je altijd op de hoogte.
Tip: Elke browser heeft de optie om een webpagina favoriet te maken. Op deze manier kan je voor jezelf een lijstje links maken naar pagina's die je vaker wil bezoeken of gewoon omdat je even wilt controleren of jouw favoriete fotograaf een nieuwe foto heeft geplaatst. Deze optie vind je in de meeste browsers, zoals Chrome of Safari, onder het menu 'Bladwijzers'.
Zelf Geschoten filmpjes tonen niet meer?
De nieuwe site werkt optimaal in de nieuwste versie van uw browser. Download deze eerst. Voor het afspelen van de video is mogelijk JavaScript vereist. YouTube-video's kunnen bijvoorbeeld niet worden afgespeeld zonder JavaScript. Wat ook kan helpen is het cachegeheugen en browsegegevens te wissen. Maar houd er rekening mee dat wanneer je cachegeheugen en cookies wist, alle instellingen voor websites worden verwijderd.
Maar bedankt Janjoost! het is weer een stapje vooruit, fijne dag verder!
Al dat scrollen en klikken is onzinnig.
Nog steeds geen échte verbeteringen en waarom niet gewoon het vergrootglas terug bij de foto's ?
Wat heb ik aan de volledige geschiedenis van een fotograaf ?
Die kennen we meestal allang en het is heel vreemd dat de reparaties aan de site zo moeizaam verlopen.
Maar enfin, er gebeurt tenminste iets.!
Bedankt voor je goedbedoelde handleidingen Janjoost.
Gr. Helga