Zou je graag aan de juiste naam helpen maar hoe duidelijk de bijgevoegde foto's ook zijn.. het is door het ontbreken v/h vergroten op deze vernieuwde site
heel lastig de juiste doorslaggevende details te zien.
Tot nu toe zijn alle klachten , gericht aan de webredactie , nog niet opgelost of verbeterd en ik ben bang dat dit ook op korte termijn niet in orde komt.
HELAAS !
maretak
Dat is het probleem Minke... ze lijken erg veel op elkaar en je moet ze dan echt naast elkaar zien om het verschil te zien.
Maar ik blijf ook nog even door zoeken ...
In elk geval hartelijk bedankt voor het "meelooken".
Ik ben er nog niet klaar mee ...
Het schijnt dat het schutblad ook kenmerkend is voor de soort maar dat zie ik niet aan de bloemen ..
Hartelijke groet Marjan
rijswijk
NB:nog eens op de Floron site gekeken en zie nu wel, maar volgens mij hoger dan Emmen, een geel stipje staan. Dit betekent dat ie daar voorkomt, maar niet in het wild (ingezaaid, aangeplant e.d.)
Groet, Minke.
rijswijk
Hallo Marjan,
Je tweede foto geeft mij meer duidelijkheid over de bloem.
Maar: ik spreek zeker niet uit ervaring, heb alleen op internet ernaar gezocht. En ik weet dat als je een bloem zelf nooit gezien heb, je je soms aardig kan vergissen als je er dan alleen foto's van bekijkt!!!
Ik heb m.n. gekeken op de site Wilde-planten en Floron.
Bij die beschrijvingen lijkt de slangenlook goed te passen (bloempjes op vrij lange stelen, maar van ongelijke hoogte. Stampers komen niet boven de kelk uit) De kraailook en de ronde look vormen veel meer tezamen een ronde bol.
Wat wel merkwaardig is: op de Floron-site wordt in een tekening van Nederland aangegeven waar de slangenlook gevonden wordt en dat is absoluut niet in het oosten van Nederland!!!!!!!!!!
Misschien dat iemand die ervaring heeft met deze planten nog wat meer zekerheid kan geven???
Groet, Minke.
maretak
Ik kan over die soort weinig vinden ..
Misschien geeft deze foto meer duidelijkheid
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
heel lastig de juiste doorslaggevende details te zien.
Tot nu toe zijn alle klachten , gericht aan de webredactie , nog niet opgelost of verbeterd en ik ben bang dat dit ook op korte termijn niet in orde komt.
HELAAS !
Maar ik blijf ook nog even door zoeken ...
In elk geval hartelijk bedankt voor het "meelooken".
Ik ben er nog niet klaar mee ...
Het schijnt dat het schutblad ook kenmerkend is voor de soort maar dat zie ik niet aan de bloemen ..
Hartelijke groet Marjan
Groet, Minke.
Je tweede foto geeft mij meer duidelijkheid over de bloem.
Maar: ik spreek zeker niet uit ervaring, heb alleen op internet ernaar gezocht. En ik weet dat als je een bloem zelf nooit gezien heb, je je soms aardig kan vergissen als je er dan alleen foto's van bekijkt!!!
Ik heb m.n. gekeken op de site Wilde-planten en Floron.
Bij die beschrijvingen lijkt de slangenlook goed te passen (bloempjes op vrij lange stelen, maar van ongelijke hoogte. Stampers komen niet boven de kelk uit) De kraailook en de ronde look vormen veel meer tezamen een ronde bol.
Wat wel merkwaardig is: op de Floron-site wordt in een tekening van Nederland aangegeven waar de slangenlook gevonden wordt en dat is absoluut niet in het oosten van Nederland!!!!!!!!!!
Misschien dat iemand die ervaring heeft met deze planten nog wat meer zekerheid kan geven???
Groet, Minke.
Misschien geeft deze foto meer duidelijkheid