De Kerspruim/ Prunus cerasifera is een gekweekte boom afkomstig uit Midden-Azië/Balkan.
De cultivars hebben witte tot roze bloesem. Mogelijk is gekweekte pruim én Sleedoorn! (dus familie?!) hybride van deze boom.
Vorige week zat goudvink zich vol te proppen met de knoppen!
kooyammers
Beste Vroege vogelaars,
Hartelijk dank voor de reacties!
Na lang zoeken op Internet heb ik het sterke vermoeden dat het de volgende prunussoort betreft : Prunus cerasifera 'Pissardii'
De foto's van de bloesem van deze prunus komen het meest overeen met mijn foto.
Wellicht kan nog iemand vertellen of het een 'wilde' boom betreft, of een cultuurras.
jeanette
Geen Krentenboom (heeft smallere bloemblaadjes)en ook geen Vuilboom; die bloeit veel later en met hele andere bloempjes.
Een Prunus soort lijkt mij ook de juiste suggestie.
ronald1971
Als ik het goed zie Rhamus Frangula
oftewel vuilboompje stinkend hout als je bast verwijdert.
cornelie
Dit is de bloesem van de krentenboom
MwKous
Lijkt mij ook een prunus nigra. krijgt straks rood/bruine blaadjes.
Ingrid4nature
Lijkt erg op bloesem van Kerspruim / Prunus cerasifera ‘Nigra’ Staat nu in mijn tuin in de knop.
Gr. Ingrid
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
De cultivars hebben witte tot roze bloesem. Mogelijk is gekweekte pruim én Sleedoorn! (dus familie?!) hybride van deze boom.
Vorige week zat goudvink zich vol te proppen met de knoppen!
Beste Vroege vogelaars,
Hartelijk dank voor de reacties!
Na lang zoeken op Internet heb ik het sterke vermoeden dat het de volgende prunussoort betreft : Prunus cerasifera 'Pissardii'
De foto's van de bloesem van deze prunus komen het meest overeen met mijn foto.
Wellicht kan nog iemand vertellen of het een 'wilde' boom betreft, of een cultuurras.
Geen Krentenboom (heeft smallere bloemblaadjes)en ook geen Vuilboom; die bloeit veel later en met hele andere bloempjes.
Een Prunus soort lijkt mij ook de juiste suggestie.
oftewel vuilboompje stinkend hout als je bast verwijdert.
Dit is de bloesem van de krentenboom
Lijkt mij ook een prunus nigra. krijgt straks rood/bruine blaadjes.
Gr. Ingrid