Sorbus aucuparia heeft het al jaren moeilijk.
Hoi Allen.
Mijn Sorbus wordt de laatste jaren steeds armoediger. Hij is ongeveer 28 jaar oud, 6 meter hoog en heeft een doorsnee van 22 cm. Ik kijk er inmiddels dwars door heen omdat er steeds minder blad aan zit. Stees meer dode eind takjes etc. etc. Ik vermoed dat hij voeding te kort komt. Op het werk wordt dit bij monumentale bomen opgelost d.m.v. injectie en grond verbetering. Voor mij onmogelijk en te duur. Maar wat kan ik wel? Ik zou met een grondboor om de boom heen wel wat kunnen toevoegen. Maar wat. Iemand een idee? Het gaat hier trouwens om een stadstuintje.
Groeten, Dump.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (2)
Het kan natuurlijk een kwestie van voeding o.i.d. zijn, maar een boom kan ook ziek worden door een virus of een schimmel. Google daar eens op, mogelijk vind je wat info.
Is het een idee om eens bij een tuincentrum te vragen wat je zou kunnen doen en hoe oud die bomen kunnen worden, wat voor eisen ze stellen...
De wilde lijsterbes is een sterke boom, maar dit kan misschien een gekweekt ex. zijn?
Deze zomer zien veel bomen er slecht en transparant uit, en ik weet niet hoe gevoelig de Lijsterbes voor felle zon, hoge temp. en droogte is.