Hartelijk dank, het lijkt me inderdaad, zoals je schrijft een waterlelie mot. We moeten toch eens op zoek naar een nieuw boekje. We gebruiken de "Nieuwe insecten gids van Michael Chinery, maar er ontbreekt toch te vaak wat in deze gids. Misschien heb je een suggestie.
`
met vriendelijke groet,
Martin
jeanette
Op beide foto's staat volgens mij een Waterleliemot-Elophila nymphaeata ; die behoort tot de familie van de Grasmotten (Crambidae).
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
@Martin,
In Frankrijk kun je natuurlijk weer andere vlinders aantreffen dan hier in Nederland, maar met Nederlandse gidsen kun je vermoedelijk ver komen.
De Nachtvlindergids kan ik je van harte aanbevelen.
En kijk voor recensies van Vlinderboeken ook even hier en de boeken bij de vlinderstichting.
Tips over boeken/sites microvlinders: HIER.
Hartelijk dank, het lijkt me inderdaad, zoals je schrijft een waterlelie mot. We moeten toch eens op zoek naar een nieuw boekje. We gebruiken de "Nieuwe insecten gids van Michael Chinery, maar er ontbreekt toch te vaak wat in deze gids. Misschien heb je een suggestie.
`
met vriendelijke groet,
Martin
Op beide foto's staat volgens mij een Waterleliemot-Elophila nymphaeata ; die behoort tot de familie van de Grasmotten (Crambidae).