Deze week sprak Jonathan Godding de fenolijn in over een spin die een jong knaagdier heeft gevangen in haar web. Om welke spin zou het kunnen gaan? En heeft iemand dit al eens eerder gezien?
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Jonge muizen worden in een vlies geboren en daarbij zou er iets mis kunnen zijn gegaan. En daarmee zag de spin een prooi.
Denk dus niet dat de spin een muisjong heeft gevangen maar dat de net geboren muis ontdekt werd door de in de buurt zijnde/ passerende spin.
Volgens Obs. is de spin een Broeikasspin (Parasteatoda tepidariorum).
Daar heb ik geen verstand van maar jullie hebben vast wel een relatie met de spinnenexpert Peter van Helsdingen:) die er een goed antwoord op weet te geven.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (1)
Mening van een leek:
Jonge muizen worden in een vlies geboren en daarbij zou er iets mis kunnen zijn gegaan. En daarmee zag de spin een prooi.
Denk dus niet dat de spin een muisjong heeft gevangen maar dat de net geboren muis ontdekt werd door de in de buurt zijnde/ passerende spin.
Volgens Obs. is de spin een Broeikasspin (Parasteatoda tepidariorum).
Daar heb ik geen verstand van maar jullie hebben vast wel een relatie met de spinnenexpert Peter van Helsdingen:) die er een goed antwoord op weet te geven.