Spinnen op muur
Elk jaar zitten er vele zwarte spinnen op de stenen muur van onze schuur. Het zijn er tientallen. Verder ik de tuin zitten ze niet, of in ieder geval niet zo bij elkaar. Ik heb geen webben gevonden.
De spinnen zijn wel erg snel en dus lastig te fotograferen.
Ik zou graag willen weten waarom die spinnen juist hier zitten?
We wonen in Utrecht-oost. De muur is op het zuid-oosten gericht. Het raster op de foto is een rekje voor planten.
De spinnen zijn wel erg snel en dus lastig te fotograferen.
Ik zou graag willen weten waarom die spinnen juist hier zitten?
We wonen in Utrecht-oost. De muur is op het zuid-oosten gericht. Het raster op de foto is een rekje voor planten.

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Wolfspinnen zie ik zelf heel veel...vaak rennen ze bij benadering over de grond of weg ..ze zijn dus heel schichtig, maar gewoonlijk in grote aantallen aanwezig.
Wie weet lukt het nog een keer een foto te maken met een 'gewone' camera! succes ermee.
Een betere foto gaat me niet makkelijk lukken ben ik bang, maar ik zal nog een poging wagen met een ‘echte’ camera i.p.v. m’n telefoon.
Betekent dat er (ogenschijnlijk) veel van deze spinnen zijn, ook dat er dus veel insecten in de tuin zijn? Of is dat te kort door de bocht?
Lijkt me een van de soorten Wolfspin; die kun je vaak zonnebadend aantreffen op allerlei planten en struiken, en hier dus op de muur.
Je zou kunnen proberen er een betere foto van te maken en die dan op de foto uit te snijden en hier te plaatsen. Dan komen we er misschien achter welke soort precies.
Hier en hier is er meer over te lezen.