springbalsemien.
Waar kan ik zaad van de springbalsemien krijgen/kopen?
Had ik jaren geleden in de tuin en werd druk bezocht door bijen/hommels.
Waar kan ik zaad van de springbalsemien krijgen/kopen?
Had ik jaren geleden in de tuin en werd druk bezocht door bijen/hommels.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Ik heb ze ook in de tuin,maar moet ze in toom houden.
Ze zaten bij mij zelfs bij een bijenmengsel ....wat eigenlijk niet de bedoeling zou moeten zijn.Wie weet kom je nog een verdwaalde tegen in je tuin.
Michelle
Reuzenbalsemien is een mooie 1-jarige plant, maar idd een ontzettende woekeraar! In Duitsland b.v. Zijn hele beekdalen en waterkanten zo volgegroeid met de soms manshoge bloemen, dat andere vegetatie geen kans meer krijgt. In de herfst sterven de Impatiens grandulifera en laten een kale vlakte achter, tot in de lente de rondgesprongen zaden massaal ontkiemen. Sommige imkers vinden het ook jammer dat de plant is toegevoegd aan de zgn Unielijst, maar het is echt verboden deze plant in te voeren, vervoeren, reproduceren, verkopen of verspreiden in de natuur.
Het zullen dus Vlijtige liesjes of hun wilde familieleden Groot- of Klein springzaad moeten worden....of andere nectarrijke bloemen
gr. Ingrid
Misschien is er dan toch iets veranderd..soms verdwijnen planten, soms komen ze massaal voor... dat is het boeiende in de natuur.
De vraag is of je hier niet blij mee moet zijn, want:
''De springbalsemien of reuzenbalsemien (Impatiens glandulifera) is voortaan ongewenst in de hele EU. De Europese Commissie heeft twaalf dier- en plantensoorten toegevoegd aan de Unielijst."