Op onze fietstocht ontdekten wij een plek met alleen maar stengels met oranje bessen eraan. Zonder blad. Nergens in die buurt meer gevonden. Op de grens van Den Haag - Monster, op 31 augustus 2018
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Die info stond inderdaad op de link die ik toevoegde te lezen, en hier zijn de foto's van de Italiaanse Aronskelk te zien....
Het verschil is volgend jaar weer te zien als de bladeren aanwezig zijn.
Ingrid4nature
Volgens waarneming.nl heeft de Italiaanse aronskelk 7 tot 20 cm lange vaak geknikte vruchtaar met oranje grotere (10mm) bessen (geen rode). De gevlekte heeft oranje en rode rijpe bessen van 5 mm aan een rechte 3 tot 6 cm lange vruchtaar. De Italiaanse is niet inheems, maar een gekweekte sierplant die in stedelijk gebied verwilderd of zgn. Stinseplant. Misschien toch iets van aanknopingspunten om te zien welke soort het waarschijnlijkst is?
goed weekend, gr. Ingrid
chelle
Nee dat is waar en vooral niet te verwarren met de "gewone " aronskelk
Michelle
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (10)
Die info stond inderdaad op de link die ik toevoegde te lezen, en hier zijn de foto's van de Italiaanse Aronskelk te zien....
Het verschil is volgend jaar weer te zien als de bladeren aanwezig zijn.
Volgens waarneming.nl heeft de Italiaanse aronskelk 7 tot 20 cm lange vaak geknikte vruchtaar met oranje grotere (10mm) bessen (geen rode). De gevlekte heeft oranje en rode rijpe bessen van 5 mm aan een rechte 3 tot 6 cm lange vruchtaar. De Italiaanse is niet inheems, maar een gekweekte sierplant die in stedelijk gebied verwilderd of zgn. Stinseplant. Misschien toch iets van aanknopingspunten om te zien welke soort het waarschijnlijkst is?
goed weekend, gr. Ingrid
Michelle
Of de Italiaanse aronskelk - Arum italicum.....
Voornaamste verschil is de tekening op het blad...en dat is op deze foto in deze periode niet te zien.
Dit is de Gevlekte aronskelk / Arum maculatum.
gr. Ingrid
Michelle
Oh ja? Leuk, bedankt voor de reactie.
Gr. Francine
Oh ja? Leuk, bedankt voor de reactie.
Gr. Francine
Dat zijn bessen van de aronskelk