Tips voor het beschermen van de natuur
Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor dit topic, maar ik wil de dit toch even kwijt.
Inmiddels loop ik al een tijdje rond met het idee om een bijdrage te leveren aan het "beschermen van het milieu en natuur". Ik ben niet gek die dit in zijn eentje denkt te kunnen oplossen, maar ik wil wel graag mijn steentje bijdragen om vanaf mijn kant een goede bijdrage te leveren.
Nu heb ik afgelopen weekend even op Google gekeken om een beetje een idee te krijgen van wat ik allemaal kan doen om mijn bijdrage te vergroten en zuiniger te leven.
Wat ik persoonlijk een erg belangrijk onderdeel vind is de bescherming van de dieren. Ik vind het namelijk echt schrikbarend hoeveel soorten dieren er uitsterven of bewaakt moeten worden, omdat ze anders worden geslacht voor bijvoorbeeld hun huid of omdat ze een steeds kleiner leefgebied krijgen doordat er flinke hoeveelheden bos en dus voedingsstoffen verdwijnen.
Hebben jullie tips hoe ik mijn bijdrage hierin kan leveren?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (9)
Leuk om ergens op de wereld een project te ondersteunen- in de hoop dat het geld goed wordt besteed...- maar je kunt natuurlijk ook in je eigen omgeving proberen iets te doen . Dan kun je bovendien zien wat voor effect het heeft .
Geen idee in wat voor omgeving je woont, of je al of niet een tuin hebt, dus ik plaats hieronder wat algemene links met tips. Hopelijk heb je er iets aan.
Kijk bijv. eens hier, hier, hier, hier , hier, hier en hier.
Ook dit levert een nuttige bijdrage.
En zo kun je zelf nog heel veel meer opzoeken op internet.
Misschien is het goed om bij de aanschaf van tuinplanten die worden aangeboden als ´bijvriendelijke planten´, even hier naar te kijken.
Bedankt! Het beschermen van de dieren vind ik namelijk ook erg belangrijk. Ik zal eens kijken op de website die jij doorstuurde van adopteer regenwoud om te zien of dit aansluit bij wat mij aanspreekt.
Op het gebied van bescherming tegen dieren ben ik nog niet super actief. Ik probeer welke elk jaar een donatie te doen, maar persoonlijk vind ik dit nog te weinig.
Via een vriendin kwam ik vorige week wel in aanraking met adopteerregenwoud. Zei zetten zit zoals de naam al zegt in voor het beschermen van het regenwoud in Costa Rica. Hier worden namelijk erg veel bossen gepakt en zei proberen dat te voorkomen door stukken bos op te kopen.
Via bovenstaande link kun je zien wat ze doen en wat het uiteindelijke doel is. Zelf wil ik mij hier ook eens in gaan verdiepen om te kijken wat ik precies voor hun zou kunnen betekenen.
Hu, dat is vreemd. Ik zie mijn vorige reactie inderdaad ook twee keer staan.
Koud douchen ben ik niet zo'n fan van, maar eigenlijk ook nog nooit echt geprobeerd. Ik zal het in ieder geval eens een tijdje gaan proberen, want de laatste tijd hoor ik daar erg veel mensen over praten.
Vliegen vind ik sowieso niet echt heel prettig dus voor mij is het niet heel lastig om het vliegtuig te vermijden.
Ik vraag mij nu alleen nog af wat jij doet om de dieren te beschermen of doe jij hier (op dit moment) nog niet erg veel tegen?
Klopt het dat je dezelfde reactie twee keer hebt geplaatst? Ik zie hem op mijn computer namelijk dubbel.
Om op je vraag terug te komen: Door de door jou benoemde acties te nemen kun je al een leuk begin maken met het verkleinen van jouw ecologische voetafdruk, maar je kunt natuurlijk nog veel meer doen.
Ik douche bijvoorbeeld wel dagelijks, maar vrijwel altijd met koud water en ook niet lang. Verder hebben we ons huis goed laten isoleren, omdat hierdoor veel minder warme verloren gaat. Verder gaan we ook nooit meer met het vliegtuig wat we eerder nog regelmatig deden. Dit lijkt een lastige stap, mar dat valt echt reuze mee
Zoals ik in mijn vraag aangaf ben ik op dit moment nog niet begonnen. Wel heb ik nu echt besloten om aan mijn ecologische voetafdruk te gaan werken. Op Google kom ik erg veel zaken tegen die ik kan doen om mijn bijdrage te leveren, maar of deze zaken nu allemaal evenveel effect hebben vraag ik mij af.
Ik was daarom benieuwd welke acties jij onderneemt om jouw ecologische voetafdruk te verkleinen.
Zelf zie ik wel een aantal tips die ik direct kan toepassen:
Met deze acties kan ik mijn eigen ecologische voetafdruk verkleinen, maar lever ik naar mijn gevoel niet direct een bijdrage aan het beschermen van de dieren enzovoort.
Zoals ik in mijn vraag aangaf ben ik op dit moment nog niet begonnen. Wel heb ik nu echt besloten om aan mijn ecologische voetafdruk te gaan werken. Op Google kom ik erg veel zaken tegen die ik kan doen om mijn bijdrage te leveren, maar of deze zaken nu allemaal evenveel effect hebben vraag ik mij af.
Ik was daarom benieuwd welke acties jij onderneemt om jouw ecologische voetafdruk te verkleinen.
Zelf zie ik wel een aantal tips die ik direct kan toepassen:
Met deze acties kan ik mijn eigen ecologische voetafdruk verkleinen, maar lever ik naar mijn gevoel niet direct een bijdrage aan het beschermen van de dieren enzovoort.
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. In mijn omgeving word ik een beetje raar aangekeken, omdat mensen het belang hiervan niet inzien of niet in willen zien.
Ik ben wel benieuwd welke stappen jij hebt genomen om jouw ecologische voetafdruk te verkleinen, hoe jij hiermee bent begonnen en wat je op dit moment allemaal (automatisch) doet.
Ik kan niet anders dan het met je eens zijn. Op dit moment vernielen we de wereld echt in een rap tempo. Zelf ben ik enkele jaren geleden al begonnen met het verkleinen van mijn ecologische voetafdruk. Dit lijkt misschien erg lastig, maar wanneer je klein begint kun je dit steeds wat uitbreiden.