tsja ... tjerknawijn Geplaatst op 19-06-2023 om 21:00 Deel op Facebook Deel op Twitter Op dezelfde struik als in mijn vorige vraag trof ik ook aan de onderkant van een blad iets aan, wat ik niet zo gauw kan thuis brengen.Iets van een spin (ei onder het spinsel?). Maar dat zwarte spul: uitwerpselen, camouflage?Ik weet het niet.
tjerknawijn Geplaatst op 20-06-2023 om 10:07 Lijkt er inderdaad wel erg op.Ik zal de waarneming vanavond als een onzekere invoeren. Mijn dank!
jeanette Geplaatst op 20-06-2023 om 00:14 Hoogst waarschijnlijk is het van een Strekspin - Tetragnathidae ,en dan is het misschien de eicocon van de schaduwstrekspin (Tetragnathamontana),Tjerk.Zie ook hier
jeanette Geplaatst op 19-06-2023 om 21:26 Ja, het is een spinnenwebje; trof hem zelf enkele dagen geleden precies ook zo aan, Tjerk. Ik had geen tijd om het verder uit te zoeken, dus als jij hem op het Spinnenforum van wrn. wilt zetten ..:) graag!
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (4)
Bijzondere waarneming!
Lijkt er inderdaad wel erg op.
Ik zal de waarneming vanavond als een onzekere invoeren.
Mijn dank!
Hoogst waarschijnlijk is het van een Strekspin - Tetragnathidae ,en dan is het misschien de eicocon van de schaduwstrekspin (Tetragnathamontana),Tjerk.
Zie ook hier
Ja, het is een spinnenwebje; trof hem zelf enkele dagen geleden precies ook zo aan, Tjerk. Ik had geen tijd om het verder uit te zoeken, dus als jij hem op het Spinnenforum van wrn. wilt zetten ..:) graag!