Uitwerpselen
De laatste tijd vind ik dit soort uitwerpselen in de tuin, voornamelijk in de buurt van mijn vogelvoederplaats. Ze zijn ong. 6 a 7 cm lang, ruiken een beetje stoffig (aarde) en toen ik eentje probeerde te "openen" was het een beetje kleffige substantie maar geen herkenbare "onderdelen"'.
Mijn buurvrouw zag 2 avonden geleden (laat) een dier door de straat gaan, lang, dun en dikke staart. Zou het een steenmarter kunnen zijn ?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Niks lastig vallen, Irma. Het is gewoon leuk om te weten wat er in je tuin leeft en voorkomt. Vooral als je niet in staat bent om het in de gaten te houden.
Al eens aan een wildcamera gedacht?
Sinds kort hangt er hier een , en tot mijn verbazing bleek er ´s nachts een Ree over het perceel te lopen....
Dank voor je reactie Jeanette,
Heb de keuteltjes niet nagemeten en misschien wat te groot ingeschat. Bruine rat zou idd kunnen gezien jouw bijlagen, niet blij mee maar beter dan een steenmarter ivm auto.
De uitwerpselen van vanmorgen heb ik al verwijderd maar zal morgen weer kijken, meten en je misschien weer lastig vallen hierover.
Vriendelijke groet,
Irma
Heb je ze nagemeten Irma(?) Ze lijken me kleiner....en lijken wel op de uitwerpselen van een Bruine rat.
Kijk maar even hier , hier en hier.
Hier over de uitwerpselen van de Steenmarter.