van welke plant komen deze takjes?
Deze takjes zaten tussen een boeketje tulpen. De tulpen waren al lang uitgebloeid, maar omdat deze er nog goed uitzagen hebben we ze bewaard en in onze volgende aankoop gezet in de vaas. Toen gingen ook deze takjes bloeien met witte, wat bolronde bloemetjes. Van welke plant komt dit soort takjes af?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
Is het echt? Dat zou leuk zijn. We hebben hier op ons balkon een blauwe bes, maar die is toch anders. We hebben het wel vergeleken omdat het ons er ook aan deed denken.
Leuk om te weten. Je ziet het momenteel veel als opvulling in boeketten. Dat er ook nog een bloemetje aankwam vonden we wel bijzonder, dus we hebben ze bewaard nadat de tulpen verwelkt waren en opnieuw in de vaas gezet met de volgende boeket tulpen.
Er kwamen geen worteltjes aan (wat ik had gehoopt) zoals de krulwilg die nu als paastakken worden verkocht. Die planten we naderhand in de grond. Als je zo je best hebt gedaan, kunnen we je niet weggooien toch...?! Daarvan hadden we bij ons vorige huis een schitterende boom staan na een aantal jaren! We snoeiden hem als een knotwilg en zo bleef hij een mooi bolletje houden.
Dank voor de reactie!
Dit zijn takjes van blauwe bosbes Vaccinium myrtillus. Gr. Dick
Maar de meisjes van AH's bloemenafdeling weten dat vast niet en de bloemenwinkels zijn nog niet open.
En om nou langs te komen, tijd af te spreken voor een vraag, dat kan eigenlijk niet vind ik.
Dus het zal moeten wachten tot alles weer echt open is en we langs de bloemenwinkel of de tuinwinkel kunnen.
In elk geval dank voor je meedenken!
Je kunt het eventueel eens navragen bij een bloemist; ik zie ook dat het vaak in boeketten wordt verwerkt, dus die zouden het moeten/kunnen weten.
gelukkig vond ik na veel zoeken het bloemetje terug.
Ik heb nog verder gezocht, maar kom er niet uit. Nog niet duidelijk wat het is. Je ziet het momenteel vaak in een bosje tulpen. Het vult mooi op in de vaas en het staat steviger.
Net op het takje onderaan links kun je al iets van uitgekomen blaadjes en bloempjes?vruchtjes? zien. Dat zou je even beter moeten proberen te fotograferen zodat alle details er goed op staan. Op de bijgevoegde foto staat wat ik bedoel.
Kan zomaar uit het buitenland komen......mogelijk iets uit de familie van de Ericacea?