Ik zit nog steeds te luisteren naar vroege vogels op zondagmorgen 29-11-2020 en hoor een mevrouw over de oostvaardersplassen waar ze eerst sceptisch over was .

Ze was er heen gegaan met de gedachte in het achterhoofd dat het niets meer was , er geen boom meer overeind stond en niets meer te zien was .

Maar die gedachten bleken volgens deze mevrouw volkomen ongegrond omdat ze een paar zeearenden zag ( zeer waarschijnlijk bij kijkplek de schollevaar ) en dit gezien hebbende heeft ze dus besloten schijnbaar dat de ovp geweldig zijn en alle critici ongelijk hebben .

Nou mevrouw dan kan ik U toch wel uit Uw mooie droom helpen , want de ovp stelt dus inderdaad niets meer voor op natuurgebied ondanks de NU NOG aanwezige zeearenden .

Er staat dus inderdaad geen boom meer overeind in bijna het gehele gebied , waardoor een aantal soorten vogels die er jaren geleden wel zaten nergens meer te vinden zijn .

Ook zijn er flink wat verschillende soorten roofvogels compleet verdwenen waar juist de ovp ook om bekend stond .

En zo kan ik nog wel een aantal dingen opnoemen die aantonen dat het gebied wat betreft de soorten die er zaten enorm verarmt is , en dan over de zeearenden aardige dame .

Het is nog maar de vraag hoelang de zeearenden nog blijven in de ovp want hun mogelijkheden om daar te broeden worden steeds kleiner , maar dat vertellen ze natuurlijk niet graag daar .

Ze broeden nu al op andere plekken buiten de ovp zelf omdat er geen plek genoeg meer is in de ovp .

Dus vraag ik me af , verkeerde voorstelling van zaken wat bewtrreft de ovp ?

mvg Kartel Buitenkamp .