Het valt nog niet mee om zelfs met behulp van het boek "Nachtvlinders" de gevonden vlindertjes te benoemen. Deze crèmekleurige vlinder van ongeveer 8-10 mm, zou het licht visstaartje kunnen zijn.
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Prima Martin; het komt erg aan op details en de foto was nogal donker.
Blijf gewoon foto's en vragen plaatsen, en dan kijken we wel of we er uit kunnen komen. En soms lukt het niet....
Champ d'Icare (Icarus) on Pinterest
Hallo Jeanette,
H
et is zoals ik merk best moeilijk, maar ik hou het liever bij Vroege Vogels met het risico, dat niet alles lukt.
Met vriendelijke groet,
Martin RVC
jeanette
Het lijkt mij een andere soort; er zijn er veel die er wat op lijken maar het net niet zijn....
Probeer het even op dit forum Martin. Wel eerst even inloggen.
Hallo Jeanette,
Ja, dat lijkt me de juiste. Voel me wel bezwaard om te vragen, want er zat weer een klein vlindertje tegen de muur. Ik denk, dat het een wilgenschorsvlinder is, maar weet het niet zeker 15 mm. Je begrijpt de bezwaardheid....
Kijk maar eens goed naar de details en zoek hem maar even op in je boek.....
Hallo Jeanette, de pagina's die je aangeeft corresponderen niet met mijn boek. Het kan zijn dat ik de grootte van het vlindertje verkeerd heb ingeschat maar meer dan 15 mm lengte is het niet. Als ik dan bij de spanners kijkt komt het donker klaverblaadje het dichtst in de buurt. Het is nog steeds zoeken.
Met vriendelijke groet,
Martin Rijkaart van Cappellen
jeanette
Deze moet je bij de Spanners ( Geometridae) zoeken, Martin.
Kijk eens op pag. 125.....daar staat hij tussen. Let goed op de vleugeltekening en de stippen.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
Prima Martin; het komt erg aan op details en de foto was nogal donker.
Blijf gewoon foto's en vragen plaatsen, en dan kijken we wel of we er uit kunnen komen. En soms lukt het niet....
Hallo Jeanette,
H
et is zoals ik merk best moeilijk, maar ik hou het liever bij Vroege Vogels met het risico, dat niet alles lukt.
Met vriendelijke groet,
Martin RVC
Het lijkt mij een andere soort; er zijn er veel die er wat op lijken maar het net niet zijn....
Probeer het even op dit forum Martin. Wel eerst even inloggen.
Hallo Jeanette,
Ja, dat lijkt me de juiste. Voel me wel bezwaard om te vragen, want er zat weer een klein vlindertje tegen de muur. Ik denk, dat het een wilgenschorsvlinder is, maar weet het niet zeker 15 mm. Je begrijpt de bezwaardheid....
Met vriendelijke groet,
Martin RVC
Ooo, ik heb de derde druk .
Volgens mij is het een Zuidelijke Stipspanner - Idaea trigeminata, Martin.
Kijk maar eens goed naar de details en zoek hem maar even op in je boek.....
Hallo Jeanette, de pagina's die je aangeeft corresponderen niet met mijn boek. Het kan zijn dat ik de grootte van het vlindertje verkeerd heb ingeschat maar meer dan 15 mm lengte is het niet. Als ik dan bij de spanners kijkt komt het donker klaverblaadje het dichtst in de buurt. Het is nog steeds zoeken.
Met vriendelijke groet,
Martin Rijkaart van Cappellen
Deze moet je bij de Spanners ( Geometridae) zoeken, Martin.
Kijk eens op pag. 125.....daar staat hij tussen. Let goed op de vleugeltekening en de stippen.