Waar laat ik de rupsen?
Achterliggende dagen zowel de dagpauwoog, pauwoogpijlstaart en gisteren ook nog de linde pijlstaart in de ledemmer gehad. En nu zie ik deze gasten in de eierdozen. Wat nu? Zet ik ze ergens uit? Is het een korte cyclus dan heb ik daar wel een bakje voor maar wat geef ik ze dan te eten? Vragen, vragen, vragen.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (4)
Geweldig wat je daar allemaal vindt!
Omdat ik niet uitsluit dat het ook nog een populierenpijlstaart is geweest (jawel, ook nog gehad) heb ik ze na je bericht maar gelijk op een wilg gezet. Ik wens ze het beste. Dank je wel voor je antwoord.
Oei, die rupsen moeten wel snel kunnen eten want anders gaat het vermoedelijk niet goed, Dump.
Waardbomen Lindepijlstaart: linde, Iep en Els
Waardbomen Pauwoogpijlstaart: Wilg, ratelpopulier en appel.
Je weet waarschijnlijk wel wat voor soort bomen daar in de buurt staan en daar zou ik ze dan snel op de bladeren van een van de waardbomen zetten.
Als je ze wilt uitkweken moet je zorgen voor verse bladeren in een bak , of beter nog takjes in een flesje water maar wel zo dat de rupsen niet in de opening van het potje of flesje kunnen vallen. Zelf doe ik dat met folie, gaatje erin prikken en dan takje er door.
Succes ermee en hopelijk krijgen de rupsjes de mogelijkheid om tot die prachtige Pijlstaartvlinders uit te groeien!
En nog even het ei erbij!