Waar zijn alle oude topics, vragen/antwoorden?
Tot mijn schrik zie ik bij het linken naar één van de recente topics hier een akelig lage "post ID" van rond de 100.
Dat kan eigenlijk niet anders betekenen dat bij het invoeren van de nieuwe softwareversie geen moeite gedaan is om de oude content te importeren naar de nieuwe software.
Bewuste keuze? (dan een slechte lijkt mij) Of onbenul?
Er is door de jaren heen heel veel aan kennisuitwisseling op het oude forum vastgelegd en er zijn bijzondere dingen gepresenteerd. Ik heb bijvoorbeeld zelf een paar nieuwe soorten voor Nederland via dit forum gevonden (herkend op de foto's). Deels worden die forumtopics zelfs vermeld in publicaties daarover - nu is dat niet meer terug te vinden.
Zo wordt er wel erg makkelijk korte metten gemaakt met alle inspanningen die de diverse actieve forumdeelnemers hier de afgelopen jaren geleverd hebben om interessante natuurthema's te documenteren.
Of heb je het oude forum nog ergens staan als archieffunctie? Zo ja, waar?
Groets, Arp
Dat kan eigenlijk niet anders betekenen dat bij het invoeren van de nieuwe softwareversie geen moeite gedaan is om de oude content te importeren naar de nieuwe software.
Bewuste keuze? (dan een slechte lijkt mij) Of onbenul?
Er is door de jaren heen heel veel aan kennisuitwisseling op het oude forum vastgelegd en er zijn bijzondere dingen gepresenteerd. Ik heb bijvoorbeeld zelf een paar nieuwe soorten voor Nederland via dit forum gevonden (herkend op de foto's). Deels worden die forumtopics zelfs vermeld in publicaties daarover - nu is dat niet meer terug te vinden.
Zo wordt er wel erg makkelijk korte metten gemaakt met alle inspanningen die de diverse actieve forumdeelnemers hier de afgelopen jaren geleverd hebben om interessante natuurthema's te documenteren.
Of heb je het oude forum nog ergens staan als archieffunctie? Zo ja, waar?
Groets, Arp
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
Ik kan me niet voorstellen dat het oude forum niet bewaard is gebleven, al die jaren vol informatie gooi je toch niet zomaar weg? dat zou niet slim zijn en voor alle mensen die hier tijd en moeite ingestoken hebben zou het beledigend zijn, al is het sowieso niet meer toegankelijk voor de gebruikers.
Hetzelfde geldt voor de foto's, alles is verdwenen/verdwijnt in het grote niets.
Ik bekeek regelmatig foto's uit eerdere jaren, nu is dat bij de foto's van een dag terug al bijna niet meer te doen.
Wil je iets melden aan een fotograaf, dan kan dat niet omdat de zoekfunctie niet werkt en moet je afwachten of die persoon een foto plaatst.
De foto's staan niet meer bij categorieen, maar zijn er nog wel en voor de redactie dus nog wel te gebruiken voor hun items e.d. en dat is natuurlijk ook de bedoeling.
Een gemiste kans dat de gebruikers (weer) geen mogelijkheid hebben gekregen vantevoren via de site aan te kunnen geven wat de wensen zijn/waren voor de nieuwe site...
Citaten: Oude stijl voor plain text email met ">" voor geciteerde tekst
- - -
Hallo Hennepen,
Hartelijk dank voor de moeite - ik had aangenomen dat dit op het forum aangekondigd zou zijn en niet verder gezocht omdat al het oude spul weg is. Mijn fout :o|
De rechtstreekse link is deze:
https://vroegevogels.bnnvara.nl/nieuws/vroege-vogels-krijgt-gloednieuwe-website
Vriendelijke groet,
Arp
Zeer vermoeiend, deze site.
Ik probeerde je al eerder een bericht te sturen, maar kon zo vaak op plaatsen klikken als ik wilde, geplaatst werd het niet.
Ben er inmiddels goed flauw van, ik heb via Google een vooraankondiging teruggevonden: gewoon Vroege Vogels intypen en dan op Nieuws klikken.
Dinsdag 31 mei 'Gloednieuwe website voor Vroege Vogels'.
Fijne dag verder!
Citaten: Oude stijl voor plain text email met ">" voor geciteerde tekst
- - -
Hallo Hennepen,
Dank voor je reactie(s) :o)
> De redactie heeft in een vooraankondiging gemeld dat het oude forum niet meeverhuisd kon worden
Ah, dank je - dat had ik niet gezien en nu is het uiteraard ook niet meer te vinden ;o)
> het oude forum niet meeverhuisd _kon_ worden
Ik kan hun eigen vooraankondiging niet meer lezen natuurlijk, want die is ook weg (dus een beetje uitleg hierover op het nieuwe forum zou ook niet misstaan hebben), maar "_kon_" is natuurlijk flauwekul. Maakt niet uit wat voor nieuw systeem je neerzet, het is altijd mogelijk (vrij eenvoudig zelfs) om een convertor te schrijven die het oude spul overhevelt naar het nieuwe systeem.
Dus is het een kwestie van niet willen ... niet de moeite waard vinden
> met de opmerking erbij dat geen probleem zou zijn omdat de meeste vragen toch al beantwoord waren.
En daarmee geven ze dus aan dat ze hier eigenlijk helemaal geen waarde hechten aan goede uitleg bij de beantwoording van vragen, die dan later weer teruggevonden kan worden om bij nieuwe vragen over hetzelfde onderwerp naar te verlinken etc etc.
Hetgeen nog onderstreept wordt door het feit dat het helemaal niet eens meer _mogelijk_ is om naar meer ondersteunende info te verlinken.
Ergo: Het is niet meer zinvol om hier moeite te besteden aan het beantwoorden van vragen (en in retrospect nooit geweest - want alle moeite was voor de kat z'n ehhhh dinges)
Vreemde keuzes ... :-/
Groets, Arp
Nu is het gelinkt aan het forum...
Er is helaas inderdaad een schat aan informatie verdwenen.
Het nieuwe forum is veel ontoegankelijker, antwoorden worden opgeteld maar een nieuw antwoord wordt niet bovenaan geplaatst zoals in het oude systeem.
Inplaats daarvan kun je je nu aanmelden als je op de hoogte wil blijven, puur gericht op het individu dus.
Dat werkt niet voor de algemene kennis, stel je voor dat je dat bij alle vragen zou doen...dan loopt je mailbox vol.