welke wantsen zijn dit ? waarvan leven ze? en waarop leggen ze bij voorkeur hun eitjes op ? zij zaten op een conifeer die onder een lijsterbes staat in mijn tuin
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
En nu zie ik dat het een andere soort is, de grauwe veldwants (Rhaphigaster nebulosa). Die leeft ook van plantensappen en het kan zijn dat die in de conifeer een overwinteringsplek gaan zoeken. Erg leuk om die in je tuin te hebben want hij is bepaald niet algemeen!
riana5
betere foto van de wants heb ik niet
bij voorbaat mijn dank gr JANINE
jeanette
Dat is zo wel héél erg moeilijk te zien, Riana. Kun je er een eens wat beter fotograferen en dan de foto hier plaatsen?
Ik kan wel gokken dat het een Bessenschildwants is, maar daar heb je niet zoveel aan. Die leeft trouwens van plantensappen.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Ooo dat is beter, Janine !
En nu zie ik dat het een andere soort is, de grauwe veldwants (Rhaphigaster nebulosa). Die leeft ook van plantensappen en het kan zijn dat die in de conifeer een overwinteringsplek gaan zoeken. Erg leuk om die in je tuin te hebben want hij is bepaald niet algemeen!
betere foto van de wants heb ik niet
bij voorbaat mijn dank gr JANINE
Dat is zo wel héél erg moeilijk te zien, Riana. Kun je er een eens wat beter fotograferen en dan de foto hier plaatsen?
Ik kan wel gokken dat het een Bessenschildwants is, maar daar heb je niet zoveel aan. Die leeft trouwens van plantensappen.