wat hangt hieruit?
Vanmorgen, ongeveer 8:15 uur, deze Gestippelde Houtvlinder gevonden op mijn tuinpad, onder de seringenboom. (De naam kreeg ik via Waarneming.nl)
Voor de foto had ik de vlinder op een seringenblad en vervolgens op mijn tuintafel gelegd. Ik zag, tijdens het fotograferen, dat er steeds iets naar buiten kwam uit het achterlijf en vraag mij af of dit misschien een geslachtsorgaan is of iets anders? Toen ik het insect in de seringenboom zette had het dit weer ingetrokken. Op internet vind ik alleen maar heel algemene informatie.

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (2)
Jeanette, dank voor je reactie. k'Vind het zelf ook een bijzondere ervaring. Ik vermoed dat het om een vrouwtje gaat, want toen het orgaan weer was ingetrokken leek de vlinder precies op de vrouwelijke exemplaren die ik o.a. via jouw reactie zag. Maar, ik zal nog eens op het forum van nachtvlinders kijken. Nogmaals dank voor je antwoord. Vriendelijke groet, Anneke
Wat bijzonder om dat te kunnen fotograferen!
Zie dat de foto's al op waarneming zijn geplaatst...en er nog niet gereageerd hebben op deze vraag . Komt misschien nog....Anders even op het forum van nachtvlinders navragen!
Het lijkt me een mannetje...en dan weet je het waarschijnlijk wel, maar van mij geen zekerheid.
Bij het vrouwtje ziet het er wat anders, korter uit waarmee de eitjes worden gelegd.
Misschien is de Vlinderstichting ook wel geinteresseerd in deze foto.