Wat is dit, ik kwam het tegen naast een greppel. Het lijkt wat op heksensnot, maar daar is het eigenlijk geen tijd voor, dat kom je meestal in het voorjaar tegen. Er boven liggen ook een paar kleine botjes.
Gezien bij een greppel langs de waddendijk in Groningen.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
Toch heksensnot dus. Ik dacht op grond van de kleur, dat het iets anders moest zijn.
Weer wat geleerd!
Sorry Hilde, ik zat er naast; het zal tóch Sterrenschot zijn. De ´romeltjes´ die er rondom te zien zijn had ik niet als skeletdeeltjes gezien, maar bij beter kijken zag ik het ook.
Je eerste ingeving was dus goed. Ook in dit jaargetijde kun je Sterrenschot vinden, alleen ziet er wat anders uit dan later in het seizoen. Dan ziet het er vooral wit uit en kun je ook vaak de eitjes er in of naast vinden.
Geen bomen of struiken in de buurt.
Reacties op waarneming zijn hier te volgen.
Had gehoopt dat Tjerk hem zou herkennen als een soort slijmzwam, maar niet dus.
Voor zover mij bekend ziet Sterrenschot er anders uit.
Zo kom je dus niet verder, en daarom zal ik de vraag even op het forum van waarneming,nl plaatsen; kijken wat daar voor reacties ( hier te volgen) op komen.
Ik vraag me af, of dit een trilzwam is. Het doet mij eerder aan darmen denken.
Maar daar heb ik weinig verstand van.
Inderdaad geen Heksensnot, Hilde. Het lijkt me iets van een soort Trilzwam.
Weet je of en wat voor bomen er eventueel in de buurt stonden, of het op een takje of ander substraat zat of niet?
Er reageert vast nog wel iemand die meer kennis van deze materie heeft en er wellicht een soortnaam aan kan geven.