Ook van dit beestje kom ik er een heleboel tegen in mijn tuin, heeft iemand enig idee wat het is ? Google zoeken op foto's gaf mij geen uitsluitsel wellicht herkent hier iemand het insect.
Delft 1 juni
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Indien gewenst wil ik hem zeker wel invoeren op waarnemingen maar dan lijkt het me handig als ik de exacte naam weet :)
pudding4brains
Arp is helemaal _niet_ handig met Miridae, maar dit is geen Psallus.
Ik heb wel een goed idee wat het wel is, maar wil dan wel graag eerst in ruil graag weten of Mydian 'm ook in wil voeren op waarneming, zodat we wat extra gegevens over de uitbreiding van de verspreiding van deze soort erbij hebben ...
jeanette
Het is een wants, een van de Blindwantsen - Miridae.
Vermoedelijk een Psallus soort.
Wacht even op de reactie van Arp.... die heeft er meer kaas van gegeten.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
Helemaal goed - bedankt voor de waarneming!
Gemeld op waarnemingen dank jullie wel voor de terugkoppeling
:o)
Het is een mannetje Mediterrane prachtblindwants (Closterotomus trivialis) - een relatieve nieuwkomer in Nederland die tot nu toe vooral in het westen en rond Wageningen wat voet aan de grond heeft gekregen.
Groets, Arp
Indien gewenst wil ik hem zeker wel invoeren op waarnemingen maar dan lijkt het me handig als ik de exacte naam weet :)
Arp is helemaal _niet_ handig met Miridae, maar dit is geen Psallus.
Ik heb wel een goed idee wat het wel is, maar wil dan wel graag eerst in ruil graag weten of Mydian 'm ook in wil voeren op waarneming, zodat we wat extra gegevens over de uitbreiding van de verspreiding van deze soort erbij hebben ...
Het is een wants, een van de Blindwantsen - Miridae.
Vermoedelijk een Psallus soort.
Wacht even op de reactie van Arp.... die heeft er meer kaas van gegeten.