Het is een hele slechte foto, maar ik had geen tijd om de camera goed in te stellen. Toen ik dat wel had gedaan, was het kikkertje weg. Het was een piepklein ding en ik zag hem in de Dordtse Biesbosch.
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Dat dacht ik in eerste instantie ook Martin, zeker ook vanwege de kleur, maar die bruine oorvlek past dacht ik alleen bij de Bruine.
Heb even op jouw link bij de Groene gekeken en daar staan inderdaad ook een paar (goedgekeurde) foto´s van een Groene kikker onbekend -Phelophylax spec. met die bruine oorvlek...Dan zal het die toch wel zijn.
Had o.a. gekeken op de herkenningskaart van de (volw.) groene kikkers en hier van de Bruine.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (4)
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Groetjes, Jolanda
Dat dacht ik in eerste instantie ook Martin, zeker ook vanwege de kleur, maar die bruine oorvlek past dacht ik alleen bij de Bruine.
Heb even op jouw link bij de Groene gekeken en daar staan inderdaad ook een paar (goedgekeurde) foto´s van een Groene kikker onbekend -Phelophylax spec. met die bruine oorvlek...Dan zal het die toch wel zijn.
Had o.a. gekeken op de herkenningskaart van de (volw.) groene kikkers en hier van de Bruine.
Hmm, lijkt mij toch een van de Groene kikkers Jeanette.
Lijkt me een jonge Bruine kikker -Rana temporaria, Jolanda. Die zie ik hier nu ook heel regelmatig over het gras hippen.