Wat is dit voor struik?
Ik kreeg via de app het antwoord dat dit Hulst zou zijn. Maar dat lijkt mij niet. Misschien door de vorm waarin de struik gesnoeid is? Maar de bladeren zijn heel anders, en er zitten ook nooit besjes in.
De bladeren hebben geen stekels zoals bij hulst; zijn gewoon ovaal, en hebben een beetje een viltachtige beharing, zie de detailfoto's. En ik meen me te herinneren dat er vorig jaar later in de zomer hele kleine witte/roze bloempjes in kwamen.
De bladeren hebben geen stekels zoals bij hulst; zijn gewoon ovaal, en hebben een beetje een viltachtige beharing, zie de detailfoto's. En ik meen me te herinneren dat er vorig jaar later in de zomer hele kleine witte/roze bloempjes in kwamen.

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Die Viburnum tinus zou het wel eens kunnen zijn ja; als ik op Google afbeeldingen zoek, komen de kleine wit/roze bloemtjes in 'scherm' vorm me bekend voor.
Het roze wat er doorheen schijnt is een Hortensia die er achter staat, en waar sterk het licht op valt, vandaar het optische effect!
Ik lees ook op internet dat de Viburnum een winterbloeier was (ergens in de periode december/maart). Dan klopt het dus toch dat ik me meende te herinneren dat er vorig jaar pas heel laat bloemetjes in zaten. Ik heb hem enkele weken terug gesnoeid; dus ik hoop maar dat ik niet te laat ben geweest en er geen beginnende bloemknoppen afgeknipt heb! Ik kan me niet herinneren dat ik toen knopjes heb gezien.
Gr
Adri