Vanavond zag ik op het perzikkruid een vreemd beest zitten. Ik vermoed dat het een Cicade is. De foto is helaas niet zo goed maar hopelijk duidelijk genoeg.
Iemand enig idee?
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Onder een uitsnede van het insect bedoel ik dat je praktisch alleen het insect op de foto ziet met nauwelijks randverschijnselen. Maakt niet uit, je hebt een mooie nieuwe, betere foto kunnen maken en het is duidelijk.
dorine_post
jeanette, dit was al een uitsnede. Het beest liet zich gewoon niet fotograferen.
Inmiddels heb ik bij daglicht het beestje beter kunnen bekijken en ik heb het van de goeie kant kunnen fotograferen. Het is dus inderdaad een zuringwants.
jeanette
Het zal een net vervelde Zuring(rand)wants - Coreus marginatus zijn.
Zeker geen cicade.
Probeer in het vervolg op de foto het insect even uit te snijden; dat maakt het een stuk makkelijker.
dorine_post
Dit beest was van boven gezien heel smal en van opzij heel hoog. N.B. hij BN loopt op de foto naar beneden.
Henri van Dodeweerd
Citadel is cicade ;)
Henri van Dodeweerd
Tja. Ik zie hier absoluut geen citadel in. Het is een wants. De zuringwants zou kunnen (mogelijk een nimf).
Een foto met iets meer wants en minder omgeving zou kunnen helpen.
dorine_post
Nee daar lijkt hethelemaal niet op. Het vertoont de meeste overeenkomst met een cicade.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (9)
Onder een uitsnede van het insect bedoel ik dat je praktisch alleen het insect op de foto ziet met nauwelijks randverschijnselen. Maakt niet uit, je hebt een mooie nieuwe, betere foto kunnen maken en het is duidelijk.
jeanette, dit was al een uitsnede. Het beest liet zich gewoon niet fotograferen.
Inmiddels heb ik bij daglicht het beestje beter kunnen bekijken en ik heb het van de goeie kant kunnen fotograferen. Het is dus inderdaad een zuringwants.
Het zal een net vervelde Zuring(rand)wants - Coreus marginatus zijn.
Zeker geen cicade.
Probeer in het vervolg op de foto het insect even uit te snijden; dat maakt het een stuk makkelijker.
Een foto met iets meer wants en minder omgeving zou kunnen helpen.
Volgens mij is het een zuringwants.
Dit is nog een foto van het beestje