Dit zijn drijvende boomzaden, zij zijn afkomstig uit Braziliƫ door de Amazone naar zee afgevoerd.
1968Tj
Hester bedankt voor de reactie nu weet ik eindelijk wat het. Top blij mee.
Vr gr everdien
Hesterloeff
Dit is limoniet, een soort ijzerhoudende klei die in allerlei rare vormen aanspoelen. (Ik ben oa van de Oervondstchecker)
Mvg
Hester Loeff
emmycc
In florida kwam ik vaak deze rondjes tegen. Ze vertelde mij dat ze in de volksmond gelukskoekjes genoemd worden. Ze komen van een exotische boom af, maar welke weet ik niet. Bij bepaalde winden spoelden ze in Florida aan.
DeLuwte
Ziet eruit als tussenwervels van een grote vis.
ceeskens
Waarschijnlijk is dit samen geklonterd stookolie, vroeger zag je vaak van dit afval op het strand.
Lisetti
Je zou op oervondstchecker kunnen kijken of er soortgelijke objecten tussen zitten. Deze site is specifiek voor het Maasvlaktestrand dus niet voor de zandmotor, dus je kunt helaas geen melding doen.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (9)
Dit zijn drijvende boomzaden, zij zijn afkomstig uit Braziliƫ door de Amazone naar zee afgevoerd.
Vr gr everdien
Mvg
Hester Loeff
In florida kwam ik vaak deze rondjes tegen. Ze vertelde mij dat ze in de volksmond gelukskoekjes genoemd worden. Ze komen van een exotische boom af, maar welke weet ik niet. Bij bepaalde winden spoelden ze in Florida aan.
Waarschijnlijk is dit samen geklonterd stookolie, vroeger zag je vaak van dit afval op het strand.
Je zou op oervondstchecker kunnen kijken of er soortgelijke objecten tussen zitten. Deze site is specifiek voor het Maasvlaktestrand dus niet voor de zandmotor, dus je kunt helaas geen melding doen.
Deze lijkt er misschien wel een beetje op:
https://www.oervondstchecker.nl/discoveries/view/126fb99b-a1ef-43cc-a971-337482398986?guid=126fb99b-a1ef-43cc-a971-337482398986&q=
Vr gr everdien
Misschien kun je het hier en/of hier even vragen, Evelien.