En vergat ik nog dat het altijd van belang is om er de Latijnse naam bij te zetten, omdat dat wel een constante is.
jeanette
Dat is ook verwarrend....en dan is het van belang dat je goede, betrouwbare sites gebruikt .Daarbij horen het Nederlandse Soortenregister en waarneming.nl ( waarvan link eerder geplaatst) die meestal wel op elkaar aansluiten, maar ik zie dat het in dit geval ook niet helemaal klopt. Het NSR heeft er geen Nederlandse naam bij geplaatst......
ragingr2
De populaire namen zorgen nogal voor wat verwarring (althans bij mij dan).
Als ik op Gewone mestkever zoek kom ik ook Geotrupes spiniger tegen.
Als ik Bosmestkever zoek, kom ik ook ook Geotrupes vernalis of Trypocopris vernalis tegen (ook wel de Voorjaarsmestkever genoemd).
Groeten, Hans
jeanette
Volgens mij een Bosmestkever- Geotrupes stercorosus.
dirkslijkhuis
Ik denk dat dit de Gewone mestkever is (Geotrupes stercorarius).
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
En vergat ik nog dat het altijd van belang is om er de Latijnse naam bij te zetten, omdat dat wel een constante is.
Dat is ook verwarrend....en dan is het van belang dat je goede, betrouwbare sites gebruikt .Daarbij horen het Nederlandse Soortenregister en waarneming.nl ( waarvan link eerder geplaatst) die meestal wel op elkaar aansluiten, maar ik zie dat het in dit geval ook niet helemaal klopt. Het NSR heeft er geen Nederlandse naam bij geplaatst......
De populaire namen zorgen nogal voor wat verwarring (althans bij mij dan).
Als ik op Gewone mestkever zoek kom ik ook Geotrupes spiniger tegen.
Als ik Bosmestkever zoek, kom ik ook ook Geotrupes vernalis of Trypocopris vernalis tegen (ook wel de Voorjaarsmestkever genoemd).
Groeten, Hans
Volgens mij een Bosmestkever- Geotrupes stercorosus.
Ik denk dat dit de Gewone mestkever is (Geotrupes stercorarius).
Gr.Dirk