Waterminnende plant
Het is mij opgevallen dat er sinds enige tijd aan de broekvelden plas te Reeuwijk aan de rand bij het strandje ter hoogte van het surfclub gebouw planten staan die ik daarvoor nooit eerder heb gezien en ik loop daar dagelijks. Het lijkt alsof ze geplant zijn sommige staan in het water andere net aan de rand van het water. Ik heb wel redelijk wat plantenkennis maar deze herken ik niet natuurlijk ook lastig omdat er in deze tijd geen bloeiwijze te zien is. Hebben jullie een idee wat het kan zijn?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (14)
Wat leuk dat er nog een vervolg op de eerdere vraag is gekomen en het raadsel is opgelost. Moerasandijvie dus.
Het heeft tot deze maand geduurd voor ik de plant kon zien bloeien, de planten zijn het voorgaande jaar vertrapt uitgetrokken en bijna verdwenen, in de winter vond ik nog 1 plant die heb ik uitgegraven en een stuk verderop achter een rietkraag zomaar tussen stenen in het zand gezet en nu zag ik hem bloeien de moerasandijvie.
ja, ik dacht ook moerasandijvie!
Het lijkt echt het meest op moerasandijvie, heb dit kort geleden voor het eerst gezien op de in aanleg zijnde Markerwadden.
https://wilde-planten.nl/wilde%20cichorei.htm
wilde cichorei !?
moerasandijvie lijkt kleiner als ik de afbeeldingen op internet bekijk.
hier nog één
Het heeft wel wat weg van andijvie zeker net zo groot het blad voelt wel steviger aan.