Deze weet ik echt niet hoor. Vorm van de hoed doet mij denken aan een een inktzwam, maar de steel is veel te dik naar mijn mening. Zou nog denken aan een parasolzwam?
Op de linker foto is een zelfde exemplaar maar dan met een foutje van de natuur. Afwijking/vergroeiing?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
Denk sterk aan champignon, roze lamellen, vorm hoed van deze erg jonge exemplaren alleen de steel is gestreept, dat laatste zet mij licht aan het twijfelen, maar het is iig absoluut geen plooivoet- of andere stuifzwam, wel is er een ding absoluut met zekerheid van te zeggen: het is een vroeg stadium van een plaatjeszwam.
Plooivoetstuifzwam
Volgen gaat niet Dick, deze staan in bos achter de camping in de Eiffel. Maar door jou opmerking ben ik nog eens gaan speuren en denk ik dat het om de schubbige boschampignon gaat.
Even blijven volgen, zou wel eens één van de champignons kunnen zijn. Gr. Dick
Dat rare exemplaar is inderdaad een speling van de natuur. Maar zo kun je zien dat de plaatjes roze getint zijn. Een inktzwam is het niet en ook geen parasolzwam. Ik zou uitgegroeide exemplaren moeten zien om een poging te kunnen wagen wat het dan wel is.