Leuk en goed dat je nog een keer bent gaan kijken! Nu weet je zeker dat het de groene knolamaniet is.
Vriendelijke groet,
Tjerk
hansdimmers
Zoals beloofd. Nu idd velum los en zijn de lamellen duidelijk zichtbaar. Onderkant steel iets verdikking. Kan niet anders dan dat dit idd de groene knolamaniet is. Wederom mijn dank!!! (weer iets geleerd)
hansdimmers
Joost, ik zal morgen nogmaals wat foto's maken. Wellicht zijn de plaatjes nu wel (aanwezig) te zien. En zover ik het goed heb zat er geen zichtbare verdikking, knol aan de voet van de steel. Ook daar zal ik nogmaals goed naar kijken.
JoostBak
De kleur en structuur van de hoed doet idd aan de groene knolamaniet denken en het lijkt er sterk op dat het velum de plaatjes nog afdekt bij het rechter exemplaar. Helaas is er niets van een knol te zien op de foto. Wellicht buiten de foto.... Ik houd een slag om de arm. Hoe dan ook zeker geen boleet....
tjerknawijn
ik denk dat het groene knolamanieten zijn. Zeer giftige paddenstoelen!
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Leuk en goed dat je nog een keer bent gaan kijken! Nu weet je zeker dat het de groene knolamaniet is.
Vriendelijke groet,
Tjerk
Zoals beloofd. Nu idd velum los en zijn de lamellen duidelijk zichtbaar. Onderkant steel iets verdikking. Kan niet anders dan dat dit idd de groene knolamaniet is. Wederom mijn dank!!! (weer iets geleerd)
Joost, ik zal morgen nogmaals wat foto's maken. Wellicht zijn de plaatjes nu wel (aanwezig) te zien. En zover ik het goed heb zat er geen zichtbare verdikking, knol aan de voet van de steel. Ook daar zal ik nogmaals goed naar kijken.
ik denk dat het groene knolamanieten zijn. Zeer giftige paddenstoelen!