Weet iemand de naam van deze bloem? Jeanet1 Geplaatst op 12-05-2018 om 17:33 Deel op Facebook Deel op Twitter Hij staat tussen wilde bloemen op de rotonde aan het begin van Zeist.
Magdaleentje Geplaatst op 14-05-2018 om 20:34 De bloem lijkt me nog het meest lijken op Camassia quamash 'Blue Melody'.Dat ie uit de Asperge-familie komt wist ik niet; weer wat geleerd!
Jeanet1 Geplaatst op 14-05-2018 om 19:10 Sorry dames dat ik niet meer heb gefotografeerd, maar ik zag thuis pas dat het geen wilde hyacint was, zoals ik eerst dacht.dank voor het meedenken, ik heb even gegoogeld op cammasia en ik denk dat dat klopt.op de rotonde heeft van alles gestaan, het begon met krokussen, wilde tulpjes, wilde hyacinten, vogelmelk, druifjes en nu staan er o.a. uienbollen.
jeanette Geplaatst op 14-05-2018 om 18:03 Ja, ben het met je eens magdaleentje..altijd weer moeten vragen om meer details..In ALLE geval is op de foto het blad van een plant van essentieel belang, en het liefst daarbij nog een foto van de hele plant.....Cammasia lijkt mij ook, en daarvan bestaan verschillende cultivars....Cammasia spec. (uit de Aspergefamilie).
Magdaleentje Geplaatst op 14-05-2018 om 17:07 Ik zit bij deze plant toch eerder te denken aan een Camassia. Jammer dat er niet meer op de foto staat dan alleen de bloem.
Ingrid4nature Geplaatst op 12-05-2018 om 22:29 Lijkt op Agapanthus/ Afrikaanse lelie, maar die heeft geen gele meeldraden!? Volgens mij bolgewasje uit leliefamilie.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
De bloem lijkt me nog het meest lijken op Camassia quamash 'Blue Melody'.
Dat ie uit de Asperge-familie komt wist ik niet; weer wat geleerd!
Sorry dames dat ik niet meer heb gefotografeerd, maar ik zag thuis pas dat het geen wilde hyacint was, zoals ik eerst dacht.
dank voor het meedenken, ik heb even gegoogeld op cammasia en ik denk dat dat klopt.
op de rotonde heeft van alles gestaan, het begon met krokussen, wilde tulpjes, wilde hyacinten, vogelmelk, druifjes en nu staan er o.a. uienbollen.
Ja, ben het met je eens magdaleentje..altijd weer moeten vragen om meer details..
In ALLE geval is op de foto het blad van een plant van essentieel belang, en het liefst daarbij nog een foto van de hele plant.....
Cammasia lijkt mij ook, en daarvan bestaan verschillende cultivars....
Cammasia spec. (uit de Aspergefamilie).
Ik zit bij deze plant toch eerder te denken aan een Camassia. Jammer dat er niet meer op de foto staat dan alleen de bloem.
Volgens mij bolgewasje uit leliefamilie.