Je vindt ze vaak op rolklaver, maar ik zie ze ook op allerlei andere planten in bermen. Te vinden in allerlei kruidenrijke vegetaties, zoals halfnatuurlijke graslanden, lage pioniersvegetaties, parken, wegbermen en dijken.
De kenmerken zitten aan de buitenkant van de vleugels, dus helaas voegt de tweede foto niet zoveel toe. Toch denk ik wel dat het genoemde soort is.
mboshogg
Ik ken het Icarusblauwtje alleen maar van de (rode) klaver, daar was hier weinig sprake van. Het is idd al een behoorlijk versleten exemplaar, de vleugelranden
zijn behoorlijk gerafeld. Hier nog een iets andere foto,maar ook hier vleugels niet geheel opengevouwen.
Gespot in Libellereservaat Wyldemerk (Friesland). bosachtig gebied met poeltjes en vennetjes.
jeanette
Jammer dat de vleugels er niet echt goed opstaan en er geen informatie is over het biotoop..... en bovendien is het een vrij versleten vlindertje.
Het is vervelend om iedere keer weer te moeten vragen om meer informatie bij een vraag te plaatsen, want dat is vaak echt nodig om tot een goede determinatie te komen.
Als ik moet gokken: Icarusblauwtje, man.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
De kenmerken zitten aan de buitenkant van de vleugels, dus helaas voegt de tweede foto niet zoveel toe. Toch denk ik wel dat het genoemde soort is.
zijn behoorlijk gerafeld. Hier nog een iets andere foto,maar ook hier vleugels niet geheel opengevouwen.
Gespot in Libellereservaat Wyldemerk (Friesland). bosachtig gebied met poeltjes en vennetjes.
Het is vervelend om iedere keer weer te moeten vragen om meer informatie bij een vraag te plaatsen, want dat is vaak echt nodig om tot een goede determinatie te komen.
Als ik moet gokken: Icarusblauwtje, man.