In een bosje aan de Maas bij Grave op een half vergane boom zat dit insect, nooit gezien, geen idee in welke familie ik die moet zoeken. Gisteren genomen. Gr. Jan
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
@Pinli, wil je aub een nieuwe vraag aanmaken en niet een vraag bij een bestaande vraag plaatsen, want zo gaan er nog meer antwoorden door elkaar heenlopen.
Pinli8975m
Kan iemand mij aub helpen. Welke insect is dit? Het is ongeveer 2/3 mm groot en voornamelijk zie ik ze op de muur of bij de plinten. Het is zo klein dat ze amper opvallen tenzij je goed kijkt. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met welke soort insect dit is.
Pudding4brains
De kever (geen wants) van muf is een mannetje Oedemera nobilis.
Groets, Arp
jeanette
Oooo zit helemaal fout en het is ook geen nieuwe vraag. Sorry Jan...iemand heeft er een andere vraag onder gezet, maar dat werkt zo niet. Jouw vraag is al door Arp beantwoord.
Wil Muf zo vriendelijk zijn om een nieuw topic van de vraag( over de Fraaie schijnbok) te maken? Zo gaan antwoorden door elkaar lopen.....en dat werkt dus niet.
jeanette
Het is de larve van een van de soorten Lieveheersbeestjes Jan; het zou misschien die van het Zevenstippelig lieveheersbeestje - Coccinella septempunctata kunnen zijn, maar ben daar niet zeker van. Arp weet dat vast wel....
Mufc4u2
Gisteren kwam dit beestje ineens bij mij zitten. Persoonlijk denk ik een soort (bladpoot(rand)wants... maar ik kan op internet nergens een groene versie vinden met dit soort dikke achterpootjes. Iemand enig idee?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (16)
@Pinli, wil je aub een nieuwe vraag aanmaken en niet een vraag bij een bestaande vraag plaatsen, want zo gaan er nog meer antwoorden door elkaar heenlopen.
De kever (geen wants) van muf is een mannetje Oedemera nobilis.
Groets, Arp
Oooo zit helemaal fout en het is ook geen nieuwe vraag. Sorry Jan...iemand heeft er een andere vraag onder gezet, maar dat werkt zo niet. Jouw vraag is al door Arp beantwoord.
Wil Muf zo vriendelijk zijn om een nieuw topic van de vraag( over de Fraaie schijnbok) te maken? Zo gaan antwoorden door elkaar lopen.....en dat werkt dus niet.
Het is de larve van een van de soorten Lieveheersbeestjes Jan; het zou misschien die van het Zevenstippelig lieveheersbeestje - Coccinella septempunctata kunnen zijn, maar ben daar niet zeker van. Arp weet dat vast wel....
Bijkomend voordeel: Ik heb meteen wat meer larvenfoto's gevalideerd en ook een jongere larve bij de soortinfo gezet :o)
Groetsenzo, Arp
Geeft niet Jeanette, zo leren we van elkaar, daar is het forum toch voor. Gr. Jan
Tja, daar ga ik weer...een instinker... Weer wat geleerd, heb dit beest zelf ook nog nooit gezien...Sorry Jan!