welk kerstballetje janjoost Geplaatst op 23-12-2020 om 09:12 Deel op Facebook Deel op Twitter is DIT Alsjeblieft, geacht Forum,gevonden; 18-12-2020. Westzijde hellinkje v. oprit Willemsbrug, Rotterdam.
janjoost Geplaatst op 23-12-2020 om 11:40 Super! dankje Jeanette,Gaaf, ga meteen kijken.Dacht ook al aan nachtschade, gezien het 'ingetogen zwart' en de gelijkenis met aardappelplant
jeanette Geplaatst op 23-12-2020 om 11:16 Wel verdrie; had ik net een heel verhaal geschreven is het niet meegekomen. Dus weer opnieuw.....Hoe dan ook: Het is een van de soorten Nachtschade ( Solanum).Fijn dat je verschillende foto´s hebt geplaatst, Janjoost!Ik twijfel tussen de Zwarte nachtschade ( Solanum nigrrum) en de Beklierde nachtschade (Solanum nigrum subsp. schultesii) .Ik zal de vraag even op het plantenforum van waarneming.nl plaatsen om hun oordeel te vragen.Reacties hier te volgen.
janjoost Geplaatst op 23-12-2020 om 09:36 DANKOh jaa .. 3 tot 4 millimeter diameter, bloemetje en besje, schat ik.
janjoost Geplaatst op 23-12-2020 om 09:18 Wel meer ongebruikelijk spul gevonden hier; Ieder jaar de eerste sneeuwklok op de V.V.-foto-site; een keer een "Kuifhyacint"; en, bekender, Bont kroonkruid.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
Super! dankje Jeanette,
Gaaf, ga meteen kijken.
Wel verdrie; had ik net een heel verhaal geschreven is het niet meegekomen. Dus weer opnieuw.....
Hoe dan ook: Het is een van de soorten Nachtschade ( Solanum).
Fijn dat je verschillende foto´s hebt geplaatst, Janjoost!
Ik twijfel tussen de Zwarte nachtschade ( Solanum nigrrum) en de
Beklierde nachtschade (Solanum nigrum subsp. schultesii) .
Ik zal de vraag even op het plantenforum van waarneming.nl plaatsen om hun oordeel te vragen.
Reacties hier te volgen.
het hele kruidje, zo'n 25 à 30cm. hoog
DANK
Wel meer ongebruikelijk spul gevonden hier; Ieder jaar de eerste sneeuwklok op de V.V.-foto-site; een keer een "Kuifhyacint"; en, bekender, Bont kroonkruid.
plantje
nog 2 plaatjes;