Vertrouw niet blind op de automatische beeldherkenning want dat schijnt nogal eens mis te gaan. Het is dan ook raadzaam om het altijd even te controleren.
Dan zou je in dit geval ook gelijk gezien hebben dat het géénBleekgele droogbloem is, zoals de officiele naam luidt en dat de Latijnse naam Gnaphalium luteumalbum is. Maar dat zou een tikfout kunnen zijn.
Bij betrouwbare info is ook te lezen dat die door jou genoemde plant voornamelijk te vinden is op vochtige plaatsen en aan slootkanten, terwijl de plant op de foto op een muur groeit, dus een droge plek zal zijn.
Het is dus iets ingewikkelder dan even een app raadplegen als je de juiste naam wilt proberen te vinden!
Sproetenkop
Hoihoi,
Ik denk Laphangium luteoalbum (L.) Tzvelev
Bleekselderij droogbloem.
TIP!
Kijk even in de Google app store
Naar de app van PlantNet... superleuke app en altijd alle PLANTEN VAN DE WERELD bij de hand
Groetjes
Christine
janjoost
Dank Jeanette,
ik zou denken dat't klopt,.. nog een plaatje vd bloem
jeanette
Lastig Janjoost...je moet heel veel details kunnen zien. Kijk maar even op deze link.
Misschien is het Zandhoornbloem (Cerastium semidecandrum); je moet heel veel details kunnen zien en die staan niet op de foto. Kijk maar even op deze link waar je allemaal op moet letten....
janjoost
IS 't "Gewone hoornbloem" ??
janjoost
donkere foto is nr. 2 ... De muur is van oud bouwwerk, overdekt, vochtig en weinig zon-uren
janjoost
nr. 3 - het bloemetje in't midden is 5 mm. groot +/_
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (8)
Helaas Christine, die is het niet.
Vertrouw niet blind op de automatische beeldherkenning want dat schijnt nogal eens mis te gaan. Het is dan ook raadzaam om het altijd even te controleren.
Dan zou je in dit geval ook gelijk gezien hebben dat het géén Bleekgele droogbloem is, zoals de officiele naam luidt en dat de Latijnse naam Gnaphalium luteumalbum is. Maar dat zou een tikfout kunnen zijn.
Bij betrouwbare info is ook te lezen dat die door jou genoemde plant voornamelijk te vinden is op vochtige plaatsen en aan slootkanten, terwijl de plant op de foto op een muur groeit, dus een droge plek zal zijn.
Het is dus iets ingewikkelder dan even een app raadplegen als je de juiste naam wilt proberen te vinden!
Ik denk Laphangium luteoalbum (L.) Tzvelev
Bleekselderij droogbloem.
TIP!
Kijk even in de Google app store
Naar de app van PlantNet... superleuke app en altijd alle PLANTEN VAN DE WERELD bij de hand
Groetjes
Christine
Dank Jeanette,
ik zou denken dat't klopt,.. nog een plaatje vd bloem
Lastig Janjoost...je moet heel veel details kunnen zien. Kijk maar even op deze link.
Misschien is het Zandhoornbloem (Cerastium semidecandrum); je moet heel veel details kunnen zien en die staan niet op de foto. Kijk maar even op deze link waar je allemaal op moet letten....
IS 't "Gewone hoornbloem" ??
donkere foto is nr. 2 ... De muur is van oud bouwwerk, overdekt, vochtig en weinig zon-uren
nr. 3 - het bloemetje in't midden is 5 mm. groot +/_
nog een foto