Haarlem, vandaag. Amper 2 mm groot. Ik heb hem notabene al eerder voor m’n lens gehad en na veel moeite op naam kunnen brengen. Maar ik kan ‘m niet terugvinden bij m’n ingevoerde waarnemingen.
En ObsIdentify komt alleen met lachwekkende voorstellen…
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
A., zijn je foto´s onder die naam op wrn. goedgekeurd?
Ook een man Grote bandbreedvoet - Platypeze consobrina zou in aanmerking kunnen komen.
Benieuwd hoe de foo op wrn. wordt beoordeeld; zag dat je die daar hebt geplaatst. Laat maar even weten hoe die daar werd beoordeeld/al of niet goedgekeurd.
stormmus
Ik zou er een zwarte hertenzwambreedvoet (Paraplatypeza atra) van maken. Let o.a. op de kleur van de poten.
met vr.gr. Edwin
Spikkelvachtje
Hartelijk dank Jeanette! Ik had ‘platvoetvlieg’ onthouden en dat ze ‘iets’ met paddenstoelen hadden maar daar kwam ik niet verder mee :-))).
Ik vermoed dat dit de grijze honingzwambreedvoet is. Die vond ik vorig jaar ook op ongeveer dezelfde plek en er staan in het gebied veel honingzwammen.
Dankjewel!
jeanette
Ja, je moet altijd alles controleren als je via Obs. probeert de naam te vinden want je krijgt soms de meest vreemde antwoorden.
Hier een goede site over Diptera; kijk maar even bij de Breedvoetvliegen (Platypezidae) ( links in de alfabetische kolom). Of hier.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (4)
A., zijn je foto´s onder die naam op wrn. goedgekeurd?
Ook een man Grote bandbreedvoet - Platypeze consobrina zou in aanmerking kunnen komen.
Benieuwd hoe de foo op wrn. wordt beoordeeld; zag dat je die daar hebt geplaatst. Laat maar even weten hoe die daar werd beoordeeld/al of niet goedgekeurd.
Ik zou er een zwarte hertenzwambreedvoet (Paraplatypeza atra) van maken. Let o.a. op de kleur van de poten.
met vr.gr. Edwin
Ik vermoed dat dit de grijze honingzwambreedvoet is. Die vond ik vorig jaar ook op ongeveer dezelfde plek en er staan in het gebied veel honingzwammen.
Dankjewel!
Ja, je moet altijd alles controleren als je via Obs. probeert de naam te vinden want je krijgt soms de meest vreemde antwoorden.
Hier een goede site over Diptera; kijk maar even bij de Breedvoetvliegen (Platypezidae) ( links in de alfabetische kolom). Of hier.