Correcte/geaccepteerde spelling voor het genus "Allanthus" is tegenwoordig Allantus maar scrophulariae wordt daar niet meer ingedeeld ...
Wikipedia is vaak geen al te betrouwbare bron ben ik bang - ze hebben er nogal een handje van om juist mensen die vakbekwaam zijn en in principe welwillend om mee te helpen het leven zuur te maken en weg te jagen.
Ingrid4nature
Ja we waren het er al over eens dat dit de Helmkruidbladwesp is met de huidige benaming Allanthus scrophulariae en de verouderde wetenschappelijke naam was Tenthredo scrophulariae.
Mooi bladwespje!
Gr. Ingrid
Ik ben het met je eens en denk ook dat dit een foto van een Helmkruidbladwesp / Allantus scrophulariae is. Die lijkt op plooivleugelwesp, maar heeft donkergele voelsprieten.
Gr. Ingrid
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Seriously? Hecht je nou meer waarde aan dat knullige Wikipedia waar zoiets zonder enige bronvermelding geroepen wordt dan aan (o.a.) al deze sites?:
Nederlands Soortenregister
Fauna Europaea
biolib
gbif
insecte.org
waarneming
of waar komt die wijsheid vandaan?
Correcte/geaccepteerde spelling voor het genus "Allanthus" is tegenwoordig Allantus maar scrophulariae wordt daar niet meer ingedeeld ...
Wikipedia is vaak geen al te betrouwbare bron ben ik bang - ze hebben er nogal een handje van om juist mensen die vakbekwaam zijn en in principe welwillend om mee te helpen het leven zuur te maken en weg te jagen.
Mooi bladwespje!
Gr. Ingrid
Onmiskenbaar een Helmkruidbladwesp - Tenthredo scrophulariae.
Hartelijk dank.
mvg
Gr. Ingrid