Ik denk aan een pavia (Aesculus pavia - rode kastanje).
Ik tikte in google de zoekterm 'pavia boom' in en dan 'afbeeldingen'. dan zie je foto's van bladeren en vruchten en bloesem. Misschien vind je daar wel gelijkenissen met jouw boom.
Zou je een foto kunnen maken van een paar vruchten, Hanneke; het is zo moeilijk te zien en dan graag ook een foto van de bladeren waarop de bladranden te zien zijn en hoe ze aan de tak zitten. Je kunt ze hier dan als reactie bij de vraag plaatsen.
In een park kan het best een boom van elders of een cultivar zijn.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Zou best een hickorynoot kunnen zijn; Carya ovata
Ik denk aan een pavia (Aesculus pavia - rode kastanje).
Ik tikte in google de zoekterm 'pavia boom' in en dan 'afbeeldingen'. dan zie je foto's van bladeren en vruchten en bloesem. Misschien vind je daar wel gelijkenissen met jouw boom.
Groetje, Annemie
Erg lange link wel
https://www.google.com/search?sca_esv=4f737f0b4de0cae7&sca_upv=1&q=pavia+boom&udm=2&fbs=AEQNm0A6bwEop21ehxKWq5cj-cHaxUZOSO72WoU7KkLyB7O1BLPwnsqUQoH7cGimAlpV3w1-yBjpg35HpX2ySbUvN7X4mDy5Ge373atD3Yy_OXaog85H-jfU1fuE2RzM3T7dlgl8wKRWM3vU638TcPrwdRiWGrZvQSflDYI8_J6CxMCVV9lfFfs&sa=X&ved=2ahUKEwiqvtvY8pWIAxVRTqQEHaqzDQoQtKgLegQIEBAB&biw=1366&bih=607
Zou je een foto kunnen maken van een paar vruchten, Hanneke; het is zo moeilijk te zien en dan graag ook een foto van de bladeren waarop de bladranden te zien zijn en hoe ze aan de tak zitten. Je kunt ze hier dan als reactie bij de vraag plaatsen.
In een park kan het best een boom van elders of een cultivar zijn.
Kijk als voorbeeld maar even hier en hier.