Blaadjes alle schakeringen rood, onderkant van de blaadjes licht roze.
Heleend
Volgens de expert is het de Acer Rubrum Scanlon.
Dus toch Rode Esdoorn. Ik plaats nog een foto als de blaadjes er aan zitten.
Groet van Heleen
Heleend
Dank voor het meedenken !
Ik ga het in de gaten houden hoe de bladvorming verloopt, wellicht wordt het dan duidelijker.
Hartelijke groet, Heleen
jeanette
Heb ook even aan de Rode esdoorn gedacht; die staat hier en heb er nog eens goed naar gekeken maar die heeft meer trosjes met knoppen en veel langere meeldraden in de bloempjes.
Heb even een foto van de takjes met knoppen gemaakt; hij bloeit hier nog niet.
ivn-er
Ik ga uit van rode esdoorn, Acer rubrum, want de takken staan tegenovergesteld en dat is bij een iep niet het geval. De bloesem lijkt wel op die van de iep.
Straks op de vorm van de bladeren letten, alhoewel ik niet weet of er ook inmiddels weer nieuwe gekweekte soorten of kruisingen van de Iep zijn.
´Een Iep herken je aan zijn blad waarbij de voet van het blad ongelijk is: aan een kant loopt het blad verder over de steel heen dan aan de andere kant.´
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
Zo is het nu 20 okt.
Blaadjes alle schakeringen rood, onderkant van de blaadjes licht roze.
Volgens de expert is het de Acer Rubrum Scanlon.
Dus toch Rode Esdoorn. Ik plaats nog een foto als de blaadjes er aan zitten.
Groet van Heleen
Dank voor het meedenken !
Ik ga het in de gaten houden hoe de bladvorming verloopt, wellicht wordt het dan duidelijker.
Hartelijke groet, Heleen
Heb ook even aan de Rode esdoorn gedacht; die staat hier en heb er nog eens goed naar gekeken maar die heeft meer trosjes met knoppen en veel langere meeldraden in de bloempjes.
Heb even een foto van de takjes met knoppen gemaakt; hij bloeit hier nog niet.
Ik ga uit van rode esdoorn, Acer rubrum, want de takken staan tegenovergesteld en dat is bij een iep niet het geval. De bloesem lijkt wel op die van de iep.
Vermoedelijk een van de soorten Iep - Ulmus spec. Heleen.
Straks op de vorm van de bladeren letten, alhoewel ik niet weet of er ook inmiddels weer nieuwe gekweekte soorten of kruisingen van de Iep zijn.
´Een Iep herken je aan zijn blad waarbij de voet van het blad ongelijk is: aan een kant loopt het blad verder over de steel heen dan aan de andere kant.´
Nog een foto.