Sinds ik bewust naar insecten kijk, ontdek ik steeds weer nieuwe, onbekende insecten. Deze haft trof ik vanmiddag aan op grote brandnetel naast houtsnipperpad. Prachtig om te zien, helaas ging het insect er na twee foto's vandoor.
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Ja, prachtig, Tjerk ! en zo wordt het alsmaar interessanter...
Kijk ook even in je Tirion, pag,. 20/21...........
tjerknawijn
@Jeanette: de door jou gegeven link gevolgd. Interessant om te lezen. Aan het eind vermeldt Daan Drukker: " de muffinogen van de mannetjes Cloeon dipterum zijn nogal variabel. Vooral de vorm maar ook de kleur verschilt nogal. Ze kunnen bijvoorbeeld ook knalgele (cursivering van mij, T.N) ogen hebben.
Zie kleur ogen van het door mij waargenomen exemplaar. Leuk!!!
Vriendelijke groet,
Tjerk
tjerknawijn
@Arp: bedankt voor de determinatie. Leuk! En petje af! Ik heb deze haft inmiddels ingevoerd op waarneming.nl
Vriendelijke groet,
Tjerk
jeanette
Wat goed, Arp!! vond er hier uitleg over. Heb deze soort zelf nog nooit gezien; weer wat geleerd!
pudding4brains
Hoi Tjerk,
Niet mijn dagelijkse bezigheid, die Eendagsvliegen, maar ik heb er wel wat gegevens voor ... ik kom ondanks dat enkele belangrijke details niet zichtbaar/scherp zijn toch tamelijk eenduidig uit op mannetje Cloeon dipterum :o)
Groets, Arp
tjerknawijn
Dank voor de snelle reactie, Jeanette! Ook zonder soortnaam blijft het een mooi exemplaar.
Vriendelijke groet,
Tjerk
jeanette
Het wekt de indruk dat deze nog moet uitkleuren, Tjerk, dus volgens mij nog niet op soortnaam te benoemen.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (8)
Ja, prachtig, Tjerk ! en zo wordt het alsmaar interessanter...
Kijk ook even in je Tirion, pag,. 20/21...........
@Jeanette: de door jou gegeven link gevolgd. Interessant om te lezen. Aan het eind vermeldt Daan Drukker: " de muffinogen van de mannetjes Cloeon dipterum zijn nogal variabel. Vooral de vorm maar ook de kleur verschilt nogal. Ze kunnen bijvoorbeeld ook knalgele (cursivering van mij, T.N) ogen hebben.
Zie kleur ogen van het door mij waargenomen exemplaar. Leuk!!!
Vriendelijke groet,
Tjerk
@Arp: bedankt voor de determinatie. Leuk! En petje af! Ik heb deze haft inmiddels ingevoerd op waarneming.nl
Vriendelijke groet,
Tjerk
Wat goed, Arp!! vond er hier uitleg over. Heb deze soort zelf nog nooit gezien; weer wat geleerd!
Hoi Tjerk,
Niet mijn dagelijkse bezigheid, die Eendagsvliegen, maar ik heb er wel wat gegevens voor ... ik kom ondanks dat enkele belangrijke details niet zichtbaar/scherp zijn toch tamelijk eenduidig uit op mannetje Cloeon dipterum :o)
Groets, Arp
Dank voor de snelle reactie, Jeanette! Ook zonder soortnaam blijft het een mooi exemplaar.
Vriendelijke groet,
Tjerk
Het wekt de indruk dat deze nog moet uitkleuren, Tjerk, dus volgens mij nog niet op soortnaam te benoemen.
voor de duidelijkheid nog de tweede foto