Vorige week in Drenthe diverse insecten en rupsen gezien. De meeste rupsen kon ik mbv zoeken op internet wel benoemen, maar met die kevers (?) heb ik erg veel moeite. Gevonden in afwisselend gebied omgeving Koekange. Loof- en naaldbomen en hei.
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
De beharing is niet helemaal scherp te zien, heb blijkbaar niet goed gekeken, maar de Rozenkever is inderdaad een goede kandidaat.
Hennepen
De onderste lijkt toch heel erg op de rozenkever...
jeanette
Wat merkwaardig toch weer met deze site. . Giserteren heb ik al geantwoord en zie ook bij andere vragen o.a. over de rups, dat mijn reacties niet zijn geplaatst.
Zoals je op de link van waarneming.nl kunt zien, Tjerk, kunnen ze er verschillend uitzien. In beide gevallen is m.i. het genoemde soort.
Je was trouwens in een fraaie, afwisselende omgeving die mij zeer bekend is....
tjerknawijn
Geldt Anomal dubia voor beide foto's of alleen voor de bovenste foto. Ik vind beide kevers wel in kleur verschillen.
in ieder geval bedankt voor je reactie, Jeanette!
jeanette
Anomala dubia. Behoort tot de de familie van de Bladsprietkevers.
Wordt in het Nederlands wel Kleine julikever genoemd, maar dat is niet een officiele naam.
tjerknawijn
Hierbij een foto van het andere mij onbekende insect.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
Hennepen en Jeanette: mijn dank !
De beharing is niet helemaal scherp te zien, heb blijkbaar niet goed gekeken, maar de Rozenkever is inderdaad een goede kandidaat.
De onderste lijkt toch heel erg op de rozenkever...
Wat merkwaardig toch weer met deze site. . Giserteren heb ik al geantwoord en zie ook bij andere vragen o.a. over de rups, dat mijn reacties niet zijn geplaatst.
Zoals je op de link van waarneming.nl kunt zien, Tjerk, kunnen ze er verschillend uitzien. In beide gevallen is m.i. het genoemde soort.
Je was trouwens in een fraaie, afwisselende omgeving die mij zeer bekend is....
Geldt Anomal dubia voor beide foto's of alleen voor de bovenste foto. Ik vind beide kevers wel in kleur verschillen.
in ieder geval bedankt voor je reactie, Jeanette!
Anomala dubia. Behoort tot de de familie van de Bladsprietkevers.
Wordt in het Nederlands wel Kleine julikever genoemd, maar dat is niet een officiele naam.
Hierbij een foto van het andere mij onbekende insect.