Welke kakkerlak ? DirkSlijkhuis Geplaatst op 21-07-2021 om 06:47 Deel op Facebook Deel op Twitter Op 10 juli voor het eerst waargenomen in onze tuin in Dordrecht.Hij lijkt op sommige afbeeldingen van de Boskakkerlak, maar de witte streep kan ik niet plaatsen. Hoort de streep er op of "lift" er iets mee?
jeanette Geplaatst op 21-07-2021 om 23:19 Het is inderdaad een Dwarsbandkakkerlak, een jonge nimf, Dirk.
jeanette Geplaatst op 21-07-2021 om 20:38 s.l. = sensu lato , betekent: in ruimere zin, meerdere soorten.Hier de info op waarneming,.nl.Hij lijkt er wel erg op, maar durf er iets over te zetten. Zal vragen of Arp er even naar wil kijken. Die is erg druk dus even geduld, Dirk.
DirkSlijkhuis Geplaatst op 21-07-2021 om 12:19 Via een ander kanaal kreeg ik op dat dit een Dwarsbandkakkerlak - Planuncus tingitanus s.l. is. Waar S.l. voor staat weet ik niet. Ik vind er erg weinig informatie over...
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Het is inderdaad een Dwarsbandkakkerlak, een jonge nimf, Dirk.
Dank je, Jeanette
s.l. = sensu lato , betekent: in ruimere zin, meerdere soorten.
Hier de info op waarneming,.nl.
Hij lijkt er wel erg op, maar durf er iets over te zetten. Zal vragen of Arp er even naar wil kijken. Die is erg druk dus even geduld, Dirk.
Via een ander kanaal kreeg ik op dat dit een Dwarsbandkakkerlak - Planuncus tingitanus s.l. is. Waar S.l. voor staat weet ik niet. Ik vind er erg weinig informatie over...
Foto 2