Jeanette, duidelijk, nogmaals dank!
Hij of zij is denk ik verdwaald en kan vliegen, als ie door het raam is gekomen. Boven heb ik geen voedsel en beneden zie ik niks in de muesli, cornflakes. Brood is ingevroren, rijst heb ik niet.
kopjekoffie55555
Jeanette, duidelijk, nogmaals dank!
Hij of zij is denk ik verdwaald en kan vliegen, als ie door het raam is gekomen. Boven heb ik geen voedsel en beneden zie ik niks in de muesli, cornflakes. Brood is ingevroren, rijst heb ik niet.
jeanette
De Rijstklander kan vliegen; onder het dekschild zitten de vleugels opgeborgen, maar de Graanklander kan dat niet.
Stel dat het een Rijstklander is, die leven voornamelijk van rijst en zaden, maar ze komen ook in muesli, meel en bakkersproducten voor.
Maar onzeker dus om welke snuitkever het precies gaat want dan is echt een betere foto van het beestje nodig.
kopjekoffie55555
Dank je wel! Enig idee hoe die op een slaapkamer van 7 meter hoog terecht komt? Kan dat zijn door vuilnistonnen in ons tuinhuis onder het raam of hondenbrokken bij de buren in het tuinhuis? Kan er ééntje zijn binnen gewaaid (slapen met open raam) of zou er een plaag op de slaapkamer zijn? Ik stofzuig alle kamers en plinten dagelijks, nog niet eerder gezien.
jeanette
Het is zeker een Snuitkever.
Helaas zijn op deze foto's de details niet echt goed te zien, dus ik twijfel tussen een
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
De Rijstklander kan vliegen; onder het dekschild zitten de vleugels opgeborgen, maar de Graanklander kan dat niet.
Stel dat het een Rijstklander is, die leven voornamelijk van rijst en zaden, maar ze komen ook in muesli, meel en bakkersproducten voor.
Maar onzeker dus om welke snuitkever het precies gaat want dan is echt een betere foto van het beestje nodig.
Het is zeker een Snuitkever.
Helaas zijn op deze foto's de details niet echt goed te zien, dus ik twijfel tussen een
graanklander (Sitophilus granarius) en een rijstklander (Sitophilus oryzae).