Zie foto ca 1 cm lang.
Meestal in de keuken. Geen relatie met etensresten kunnen ontdekken.
Wel regelmatig ook kleine motten in kamer en (open) keuken.
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Hé lachûh ... daar staat een (digitaal mishandeld) plaatje uit mijn serie bij dat artikel dat je linkt. Public domain natuurlijk, dus helemaal prima, maar leuk om te zien dat het gebruikt wordt :o)
jeanette
Het is in ieder geval een interessant gegeven dat de Rupsen van de Indische meelmot (Plodia interpunctella) een darmflora hebben die polyethyleen afbreekt, en er verder onderzoek naar wordt gedaan.
Elcebe
Dank voor jullie reactie. Weer wat wijzer geworden.
Kunnen we de mot niet inzetten tegen de plastic soep?
Ingrid4nature
In mijn 1ste reactie stond dat larven van boktorren meestal in schors of dood hout leven en uiteraard weet ik dat rupsen voorstadium zijn van vlinders...welterusten.
Ingrid
jeanette
Overigens is het geen larve ......maar een rups van de mot.
Pudding4brains
Rhagium inquisitor
Pudding4brains
Distelbok
Pudding4brains
Toegegeven, de meeste boktorlarven zijn ook wit met een roodbruin kopje, maar de habitus is doorgaans toch echt wel wat anders dan van een rups
Ingrid4nature
Ja, ik zie dat Jeanette het waarschijnlijk bij het goede eind heeft met larven van Indische meelmot. Larven van boktorren lijken er op in vroege fase, maar de aanwezige motjes zijn een aanwijzing die ik over het hoofd zag.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (11)
Hé lachûh ... daar staat een (digitaal mishandeld) plaatje uit mijn serie bij dat artikel dat je linkt. Public domain natuurlijk, dus helemaal prima, maar leuk om te zien dat het gebruikt wordt :o)
Het is in ieder geval een interessant gegeven dat de Rupsen van de Indische meelmot (Plodia interpunctella) een darmflora hebben die polyethyleen afbreekt, en er verder onderzoek naar wordt gedaan.
Kunnen we de mot niet inzetten tegen de plastic soep?
Ingrid
Overigens is het geen larve ......maar een rups van de mot.
Rhagium inquisitor
Distelbok
Toegegeven, de meeste boktorlarven zijn ook wit met een roodbruin kopje, maar de habitus is doorgaans toch echt wel wat anders dan van een rups
Ja, ik zie dat Jeanette het waarschijnlijk bij het goede eind heeft met larven van Indische meelmot. Larven van boktorren lijken er op in vroege fase, maar de aanwezige motjes zijn een aanwijzing die ik over het hoofd zag.
gr. Ingrid