Hoe heet deze paddestoel, en dat gat in die linker is dat een foutje van moeder natuur of iets anders?? Weet er heel weinig van, maar vind paddestoelen erg facinerend.. Gezien in Rotterdam.
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Misschien dat deze foto iets meer duidelijkheid kan geven. Ik kan er nog niet achter komen waar precies het verschil zit tussen twee genoemde paddestoelen...
ivn-er
De schubben op de hoed lijken me voor de grote parasolzwam wat grof, ik denk dat de knolparasolzwam niet uitgesloten mag worden. Dat gat in de hoed is ontstaan door een stroring in de groei, dus een "foutje" van de natuur. Gr. Dick
Bijtjes
Dank je wel voor je antwoord, ik ga van de week nog eens kijken dan!
Hennepen
Grote parasolzwam (Macrolepiota procera).
Ze veranderen heel snel, dus de moeite waard om te volgen.
Dat gat is inderdaad een foutje, kan wel een bijzonder gevormde hoed opleveren...
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (4)
Misschien dat deze foto iets meer duidelijkheid kan geven. Ik kan er nog niet achter komen waar precies het verschil zit tussen twee genoemde paddestoelen...
De schubben op de hoed lijken me voor de grote parasolzwam wat grof, ik denk dat de knolparasolzwam niet uitgesloten mag worden. Dat gat in de hoed is ontstaan door een stroring in de groei, dus een "foutje" van de natuur. Gr. Dick
Dank je wel voor je antwoord, ik ga van de week nog eens kijken dan!
Grote parasolzwam (Macrolepiota procera).
Ze veranderen heel snel, dus de moeite waard om te volgen.
Dat gat is inderdaad een foutje, kan wel een bijzonder gevormde hoed opleveren...