Er groeide vorig jaar een plant in onze tuin (plek met weinig zon) die mijn aandacht had getrokken, maar ik was toen niet geinteresseerd in de naam. Ik ben de foto's nu aan het gebruiken in mijn schilderijen en bedacht me dat het leuk zou zijn om de naam van de plant als titel te gebruiken. Moet ik natuurlijk wel weten...
Ik weet niet zo goed of er uiteindelijk bloemetjes uit zijn gekomen. (Dat vond ik niet interessant, was wel handig geweest achteraf.) Wat ik wel weet is dat er vanuit de wortel verschillende stelen kwamen die ook weer vertakkingen hadden en die hadden dan ook weer vertakkingen! Elke keer als ik dacht dat er een bloemknop zat waren het weer bladeren die zich uitrolde. Het kroop over de grond heen en de uiteindes groeide omhoog. De dikkere stelen werden donker rood (zie foto). Ik denk dat hij ongeveer leefde van april tot en met september/oktober. Nu is hij helemaal dood (heb het 'skelet' bewaard.) Nu groeit er iets verder op een plant die er heel erg op lijkt, ik gok dat het dezelfde soort is.
Welke plant is dit?