De gele zwammetjes lijken op kleine bolletjes en zitten aan de stam van een eik. De eik is in een slechte conditie en staat in een gemengd bos in Bakkeveen. Wie kan mij verder helpen in de doolhof van slijmzwammen?
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Wat leuk dat jenog een keer bent gaan kijken. Je hebt nu een leuke serie van de ontwikkeling van het troskalknetje!
Vriendelijke groet,
Tjerk
kramerd
Foto gemaakt op 18 maart van de opengebarsten bolletjes van het troskalknetje.
tjerknawijn
Leuk om de ontwikkeling te volgen! Binnenkort zal de kleur grijs worden. En de bolletjes zullen als ze rijp zijn, openbarsten om zo de sporen te kunnen verspreiden. Lijkt me de moeite waard om nog eens te gaan kijken (en vast te leggen).
Vriendelijke groet,
Tjerk
kramerd
Bijgaand een foto van dezelfde zwam en tussen 25 jan. en 30 jan. is de kleur van oranje-geel gegaan naar zwart. Dank voor de reactie(s). Gr.Dick
tjerknawijn
Bij wat uitvergroten zijn de draadjes waaraan de trosjes hangen te zien.
Tjerk
tjerknawijn
Geen druivenpitje maar troskalknetje.
Vriendelijke groet,
Tjerk
ivn-er
Dit is één van de slijmzwammen, heb je er ook een close-up van? Doet me wat denken aan een druivenpitje, maar veel slijmzwammen zijn alleen m.b.v. een microscoop te determineren. Gr. Dick
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
Wat leuk dat jenog een keer bent gaan kijken. Je hebt nu een leuke serie van de ontwikkeling van het troskalknetje!
Vriendelijke groet,
Tjerk
Foto gemaakt op 18 maart van de opengebarsten bolletjes van het troskalknetje.
Leuk om de ontwikkeling te volgen! Binnenkort zal de kleur grijs worden. En de bolletjes zullen als ze rijp zijn, openbarsten om zo de sporen te kunnen verspreiden. Lijkt me de moeite waard om nog eens te gaan kijken (en vast te leggen).
Vriendelijke groet,
Tjerk
Bijgaand een foto van dezelfde zwam en tussen 25 jan. en 30 jan. is de kleur van oranje-geel gegaan naar zwart. Dank voor de reactie(s). Gr.Dick
Bij wat uitvergroten zijn de draadjes waaraan de trosjes hangen te zien.
Tjerk
Geen druivenpitje maar troskalknetje.
Vriendelijke groet,
Tjerk
Dit is één van de slijmzwammen, heb je er ook een close-up van? Doet me wat denken aan een druivenpitje, maar veel slijmzwammen zijn alleen m.b.v. een microscoop te determineren. Gr. Dick