Afgelopen zaterdagochtend, tijdens de mist, deze kleine kever gespot, Kom er niet achter welke soort dit is. Gebied, langs het riviertje de Raam met bosachtig gebied. Gr. Jan
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Heb nog rond gekeken op google, bij de Agrilus viridis, zie ik ongeveer dezelfde kleuren, dus hou ik het daar maar op., In ieder geval bedankt Jeanette en hulptroepen. Gr. Jan
JancoGrave
Beestje is niet exact gemeten, ik fotografeer ze alleen maar en laat ze zoveel mogelijk met rust, kan alleen de grootte schatten, max 1cm. Groeten Jan
jeanette
Reactie op waarneming.nl van Douwe van der Ploeg:
Ik durf het ook niet met zekerheid te zeggen, het lijkt me A. viridis of A. pratensis, verder voor mij binoc-werk.. Is het beestje exact gemeten?
Pudding4brains
Het is in elk geval een Agrilus. Alle Agrilus-soorten - ook de zeldzame - komen daar in de buurt voor. Ik ken ze niet goed genoeg om het uit m'n mouw te schudden. Ongeveer de helft valt gemakkelijk af, maar dan zijn er nog steeds een stuk of 3-4 kandidaten en als je ze niet op ervaring kunt moet je veelal sleutelen met kenmerkjes van de onderkant of klauwen e.d. die niet zichtbaar zijn op foto.
Misschien later nog eens een poging wagen, maar nu even niet ...
Groets, Arp
jeanette
Voor alle zekerheid heb ik de vraag maar even op het forum van waarneming.nl geplaatst waar meer expertise aanwezig is.
Helaas, helaas kan ik geen aanklikbare link toevoegen in deze vernieuwde - maar m.i. niet verbeterde - versie.
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=360384.new#new
jeanette
Ja, dat is prima die foto er bij, Jan. Ik schakel even hulptroepen in want er zijn een paar soorten Prachtkever die vrij zeldzaam zijn. Moet de expert er maar even naar kijken, dus nog even geduld.
JancoGrave
Vergissing Jeanette, ook nog één van boven. Gr. Jan
JancoGrave
Ja Jeanette, maar zijn ongeveer hetzelfde (zijaanzicht), het is maar een kleintje. Alvast bedankt. Gr. Jan
jeanette
Heb je er nog meer foto's van, Jan? Vermoedelijk een van de Prachtkevers....
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (9)
Ik durf het ook niet met zekerheid te zeggen, het lijkt me A. viridis of A. pratensis, verder voor mij binoc-werk.. Is het beestje exact gemeten?
Misschien later nog eens een poging wagen, maar nu even niet ...
Groets, Arp
Helaas, helaas kan ik geen aanklikbare link toevoegen in deze vernieuwde - maar m.i. niet verbeterde - versie.
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=360384.new#new