Oeps,lees nu pas dat Ingrid het ook al genoemd had.
Michelle
chelle
Wees er maar blj mee.Ik denk dat het een magnolia Suzan is, die heeft vaak een 2 e bloei augustus/ september en heeft deze kleur.
Michelle
rijswijk
Lijkt mij een bevestiging van de geven antwoorden, Spooty.
Een Magnoliaboom bloeit vroeg in het voorjaar, voordat de bladeren aan de boom komen (= naaktbloei). Na de uitbloei komen de bladeren.
Ook in mijn buurt zie ik aan deze bomen in de zomer nog een enkele bloem (1 - 5) uitkomen. Deze bloemen zijn vaak enigszins "misvormd" vergeleken bij de bloemen in het voorjaar.
Mooie boom! Ik zou 'm laten staan bij je nieuwe huis..........
Groet, Minke.
Spooty
hij is al heel hoog vind ik
ivn-er
Ik denk het sterkst aan nabloei van magnolia. Gr. Dick
Ingrid4nature
Ik dacht ook gelijk aan nabloeiende Beverboom / mogelijk Magnolia Susan of Valse Tulpenboom. Deze bloeit met donkerroze bloemen, de eerste bloei op naakte takken. Blad lijkt mij ook wel te kloppen.
Gr. Ingrid
rijswijk
Een nabloeiende magnolia soort? Blad zit er inmiddels aan.
Ik roep maar wat........
Groet, Minke.
jeanette
Kun je dan nog even een foto van de hele struik maken en hier als reactie plaatsen, en melden hoe hoog hij dan ongeveer is en of hij op droge of vochtige grond staat?
Bij mij gaat er zo geen lichtje branden...maar hopelijk wel bij anderen.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (8)
Michelle
Michelle
Lijkt mij een bevestiging van de geven antwoorden, Spooty.
Een Magnoliaboom bloeit vroeg in het voorjaar, voordat de bladeren aan de boom komen (= naaktbloei). Na de uitbloei komen de bladeren.
Ook in mijn buurt zie ik aan deze bomen in de zomer nog een enkele bloem (1 - 5) uitkomen. Deze bloemen zijn vaak enigszins "misvormd" vergeleken bij de bloemen in het voorjaar.
Mooie boom! Ik zou 'm laten staan bij je nieuwe huis..........
Groet, Minke.
hij is al heel hoog vind ik
Ik denk het sterkst aan nabloei van magnolia. Gr. Dick
Gr. Ingrid
Ik roep maar wat........
Groet, Minke.
Kun je dan nog even een foto van de hele struik maken en hier als reactie plaatsen, en melden hoe hoog hij dan ongeveer is en of hij op droge of vochtige grond staat?
Bij mij gaat er zo geen lichtje branden...maar hopelijk wel bij anderen.
Lijkt me hoe dan ook een mooie struik/boom...!