Ja, Gerda, hij is nu dus ook in de polder neergestreken.........
Ik had tot voor kort de vlinder nog nooit zelf gezien. Begin september (is dat toevallig, jij ook???!!!!) zag ik er ineens op twee opeen volgende dagen een, een in de tuin van de benedenbuurman (gelukkig geen Buxus!!). En zag op Waarneming.nl dat hij inderdaad in mijn wijk op meerdere plekken gesignaleerd is.
Groet, Minke.
GerdaD
Lees net op jullie site het artikel over de Buxusmot, en schrok me naar. Begin september heb ik een vlinder/mot gefotografeerd, vroeg in de ochtend in Almere. Is dit ook een Buxusmot, is hij ook in de polder neergestreken?
Groet Gerda
jany
Hofcas, dat vond ik eerst ook. Toen ik heb voor het eerst in de tuin vond wist ik niet wat het was en heb hem ook op dit forum gezet. Maar gezien de ravage die hij veroorzaakt.... De motten verspreiden zich steeds verder in Nederland. Ik weet niet waar je woont, maar bij ons in de Alblasserwaard en omstreken is het bar.
hofcas
wij hebben drie buxusstruikjes dus dat wordt rupsen vangen of kiezen, want ik vind het wel een mooie mot.
Groetjes Hofcas
jany
Oei, de buxusmot! Bij ons een ramp. Bijna alle buxusstruikjes in ons dorp worden door de rupsen kaal gevreten. Er zijn twee remedies om dit te voorkomen. Spuiten of met de hand dagelijks de rupsen vangen. Momenteel vliegen de motten rond iom eitjes af te zetten, dus over een paar weken is het weer zo ver.
hofcas
bedankt voor de reactie.
groetjes hofcas
jeanette
Het is de Buxusmot.
Graag altijd zoveel mogelijk informatie bij een vraag.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (9)
Bericht van een paar dagen geleden...
Niet echt leuk dus, bedankt voor je reactie.
Groet Gerda
Ja, Gerda, hij is nu dus ook in de polder neergestreken.........
Ik had tot voor kort de vlinder nog nooit zelf gezien. Begin september (is dat toevallig, jij ook???!!!!) zag ik er ineens op twee opeen volgende dagen een, een in de tuin van de benedenbuurman (gelukkig geen Buxus!!). En zag op Waarneming.nl dat hij inderdaad in mijn wijk op meerdere plekken gesignaleerd is.
Groet, Minke.
Lees net op jullie site het artikel over de Buxusmot, en schrok me naar. Begin september heb ik een vlinder/mot gefotografeerd, vroeg in de ochtend in Almere. Is dit ook een Buxusmot, is hij ook in de polder neergestreken?
Groet Gerda
Groetjes Hofcas
groetjes hofcas
Graag altijd zoveel mogelijk informatie bij een vraag.